Σάββατο 11 Φεβρουαρίου 2012

Τίτλοι τέλους για τα δημόσια ΚΤΕΟ ;;



Πολύ κοντά στο κλείσιμο βρίσκονται τα Δημόσια ΚΤΕΟ καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σχεδιάζει να βάλει «λουκέτο» στα κέντρα ελέγχου οχημάτων λόγω κακής και ελλειμματικής λειτουργίας.
Τον Ιούνιο λήγει η προθεσμία για την υποχρεωτική πιστοποίησή τους κατά ISO και όπως όλα δείχνουν δεν πρόκειται να δοθεί νέα παράταση, τακτική που ακολουθούνταν τα τελευταία χρόνια, αλλά θα προτιμηθεί το «σφράγισμά» τους.
Συνολικά στη χώρα λειτουργούν 59 ΚΤΕΟ που ανήκουν στο Δημόσιο, ενώ τα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ ανέρχονται πλέον σε 130.

Τα σχέδια του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για το κλείσιμο των Δημόσιων κέντρων στοχεύουν στην απεξάρτηση από ελλειμματικές δραστηριότητες αλλά και στην παροχή πιο αποτελεσματικών υπηρεσιών και κατ' επέκταση στην πάταξη της αποχής των ιδιόκτητων οχημάτων από τον τεχνικό έλεγχο.
Παρά τις προσπάθειες που έχουν γίνει στο παρελθόν προκειμένου να «πειστούν» οι ιδιώτες να περνούν τα οχήματά τους από τεχνικό έλεγχο, τα ποσοστά αποχής αγγίζουν σήμερα το 50%. «Μάστιγα» για τα δημόσια κέντρα ελέγχουθεωρείται η ελλειμματική υποδομή και κυρίως η έλλειψη μηχανογραφικού συστήματος και δυνατότητας on line διασύνδεσης τους με το Υπουργείου Μεταφορών.

Οι ελλείψεις συντηρούν την απουσία ουσιαστικής και έγκαιρης καταγραφής των οχημάτων που περνούν ή διαφεύγουντον τεχνικό έλεγχο, γεγονός που έχει οδηγήσει και κυρίως συντηρεί, τα υψηλά ποσοστά αποχής.
Παρά τη συμβατική υποχρέωση, σχεδόν στο σύνολό τους, τα δημόσια ΚΤΕΟ δεν διαθέτουν την απαραίτητη πιστοποίηση από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης (ΕΣΥΔ). Από το 2003 και έως σήμερα το υπουργείο Υποδομών, παρέτεινε, με νομοθετικές ρυθμίσεις, την υποχρέωση αυτή, τακτική που όπως όλα δείχνουν δεν θα συνεχιστεί.

Σημειώνεται ότι, τα Δημόσια ΚΤΕΟ υποχρεούνται έως τον Ιούνιο να έχουν λάβει πιστοποίηση κατά ISO για τις προσφερόμενες παροχές, ωστόσο, τις «εξετάσεις» φαίνεται ότι θα δυσκολευτούν να τις περάσουν λόγω των σημαντικών ελλείψεων. Μια τέτοια εξέλιξη ανοίγει το δρόμο για την μη ανανέωση της λειτουργίας τους.
Εκτιμάται ότι σήμερα τα ανέλεγκτα οχήματα ανέρχονται σε 2,5 εκατ. σε όλη την Ελλάδα με τα απολεσθέντα έσοδα για το δημόσιο να αγγίζουν τα 310 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τα στοιχεία που είναι καταχωρημένα στο αρχείο του υπουργείου Μεταφορών, τα κυκλοφορούντα οχήματα ανέρχονται σε 7,9 εκατ., ενώ αντίστοιχα τα οχήματα που είναι ασφαλισμένα, όπως καταγράφονται στο κέντρο πληροφοριών που διαχειρίζεται το Επικουρικό Κεφάλαιο, περιορίζονται σε 5,5 εκατομμύρια.

Την ίδια ώρα, η αγορά των ιδιωτικών κέντρων ελέγχου, παρά την αρχική της έντονη δραστηριοποίηση, παρουσιάζει πλέον σημάδια κόπωσης και είναι ενδεικτικό ότι τον τελευταίο ενάμιση χρόνο έχει σχεδόν σταματήσει η εμφάνιση νέων κέντρων, με μικρή εξαίρεση εκείνα που έχουν αποκλειστικό έργο των έλεγχο βαρέων οχημάτων.

Βάσει νόμου, τα νέα ιδιωτικά ΚΤΕΟ είναι υποχρεωμένα να συστήνονται σε βιομηχανικές περιοχές και όχι σε περιοχές γενικής κατοικίας. Οι περιοχές αυτές μπορεί να διευκολύνουν τον έλεγχο των βαρέων οχημάτων, όχι όμως και των δικύκλων.

Στη Θεσσαλονίκη, λειτουργούν 2 δημόσια ΚΤΕΟ και δραστηριοποιούνται 14 ιδιωτικά, ενώ στην Αθήνα, όπου λειτουργούν 5 δημόσια ΚΤΕΟ, δραστηριοποιούνται 25 ιδιωτικά.

Σημειώνεται ότι, στην ελληνική αγορά των ΚΤΕΟ δραστηριοποιούνται οι εταιρείες, Autovision, η οποία ανήκει στο γαλλικό όμιλο Sakar του ελληνογάλλου επιχειρηματία Πασκάλ Καρρά, η Auteco της J&P Αβαξ, ο «Ηνίοχος», τα KTEO Hellas και η AutoSafe. Παρότι δεν υπάρχει σαφής εικόνα, εκτιμήσεις αναφέρουν ότι ο κύκλος εργασιών ανέρχεται ετησίως σε 40 εκατ. ευρώ.

euro2day