Σε απάντηση της παραπάνω σχετικής Ερώτησης, παρακαλούμε να πληροφορήσετε τον κύριο Βουλευτή, τα εξής :Η αρμόδια Υπηρεσία, ΕΥΔΕ/ΠΑΘΕ του Υπουργείου, για τον οδικό άξονα «Θήβα-Λειβαδιά-Αράχωβα», ανέθεσε μετά από διαγωνισμό τη μελέτη με τίτλο «Ολοκλήρωση μελετών παράκαμψης Αράχωβας». Στη μελέτη αυτή περιλαμβάνεται η μελέτη σήραγγας διπλής κατεύθυνσης (με 1 λωρίδα ανά κατευθυνση) μήκους 1600,0 μ. περίπου, η μελέτη 2 ανισόπεδων κόμβων στην ανατολική και δυτική είσοδο της σήραγγας αντίστοιχα και οι μελέτες των τεχνικών έργων (γεφυρών, τοίχων αντιστήριξης, οχετών) που απαιτούνται για την κατασκευή των Ανισόπεδων Κόμβων, των εισόδων της σήραγγας κλπ.Περιλαμβάνονται ακόμη: η μελέτη σήραγγας διαφυγής, η ηλεκτρομηχανολογική μελέτη εξαερισμού και φωτισμού της σήραγγας, μελέτη οδοφωτισμού των Ανισόπεδων Κόμβων, υδραυλική μελέτη, κυκλοφοριακή και μελέτη σήμανσης, γεωλογική και γεωτεχνική μελέτη, τοπογραφική μελέτη και κτηματολόγιο καθώς και σύνταξη Τευχών Δημοπράτησης.Ολες οι συμβατικές μελέτες έχουν εγκριθεί, πλην της μελέτης του Κτηματολογίου, της οποία η έγκριση επίκειται.Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου έχει επίσης εγκριθεί (από προγενέστερη σύμβαση) και είναι σε ισχύ.Η εν λόγω μελέτη ήταν αρχικά ενταγμένη στο Πρόγραμμα του Γ ΚΠΣ από το οποίο απεντάχθηκε με τη λήξη του Γ’ ΚΠΣ.
Η Διαχειριστική Αρχή ΕΥΔ/ΕΠ-ΕΠ, ενημέρωσε την ΕΥΔΕ/ΠΑΘΕ ότι στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας μπορούν να χρηματοδοτηθούν έργα μόνο από πόρους του Ταμείου
Συνοχής, το οποίο όμως χρηματοδοτεί έργα ενταγμένα στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών και ως εκ τούτου το έργο της Παράκαμψης Αράχωβας δεν μπορεί να προταθεί για συγχρηματοδότηση, και κατ’ αντιστοιχία και οι μελέτες που το αφορούν, δεδομένου ότι δεν έχει ενταχθεί στο δίκτυο αυτό.
Λόγω του ότι,
α) όπως προκύπτει από τα παραπάνω, το έργο αυτό πληροί τις προϋποθέσεις για ένταξη σε συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα και είναι ώριμο για δημοπράτηση, δεδομένου ότι όλες οι μελέτες (πλην των μελετών Η/Μ σήραγγας και τελικής επένδυσης σήραγγας που έχουν ωριμότητα σταδίου προμελέτης, όπως προβλεπόταν στη σύμβαση της μελέτης) έχουν εγκριθεί σε τελικό στάδιο (οριστική μελέτη) και έχουν εγκριθεί τα Τεύχη Δημοπράτησης του Εργου,
β) ο οδικός άξονας: Θήβα – Λειβαδιά – Αράχοβα – Δελφοί έχει συνέργεια και άμεση σύνδεση με τον, ήδη ενταγμένο στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, οδικό άξονα: Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο,
γ) ο οδικός αυτός άξονας εξυπηρετεί περιοχές σημαντικού αρχαιολογικού και τουριστικού ενδιαφέροντος,
η ΕΥΔΕ/ΠΑΘΕ θα επαναπροτείνει την ένταξη του οδικού άξονα: «Θήβα-Λειβαδιά-Αράχωβα-Ιτέα» στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών και στα ευρωπαϊκά προγράμματα συγχρηματοδότησης της περιόδου 2014-2020.
Επισυνάπτεται, το με αρ. πρ. 16793/176094/17.09.2013 σχετικό έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας-Στ.Ελλάδας, για ενημέρωσή σας.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ
Απαντώντας στο παραπάνω σχετικό, με το οποίο διαβιβάσθηκε στην υπηρεσία μας η με αριθμ. 1263/3-9-2013 ερώτηση, σχετικά με «Οδός Θήβας-Αλιάρτου-Λειβαδιάς-Αράχωβας», σας ενημερώνουμε ότι σύμφωνα με το αριθμ. 104808/4664/13-9-2013 έγγραφο της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, «από την Δ/νση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας:
Α. Εκτελείται το έργο: «Ανισόπεδος κόμβος Βαγίων στην χ.θ.9+340 της Ε.Ο. Θήβας-
Λειβαδιάς, το οποίο ολοκληρώνεται εντός τριμήνου».
Β. Είναι σε διαδικασία προκήρυξης (έχουν ενταχθεί στην ΣΑΜΠ 766) οι μελέτες για τα
παρακάτω τμήματα
• Μελέτη βελτίωσης της Π.Ε.Ο. Θήβας-Λιβαδειάς από το πέρας της παράκαμψης Αλιάρτου (Χ.Θ.24+414) έως τη διασταύρωση προς Άγιο Γεώργιο, με παράκαμψη της Αγίας Παρασκευής.
• Συμπληρωματικές μελέτες της Π.Ε.Ο. Θήβας-Λιβαδειάς, τμήμα κόμβος Μιχαηλίδη-Θήβα-Ρέμα Καναβάρι.
• Συμπληρωματικές μελέτες της Π.Ε.Ο. Θήβας-Λιβαδειάς στο τμήμα της παράκαμψης Αλιάρτου».
Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΓΕΡΑΚΟΥΔΗ