Στις 12.000 υπολογίζει τις κενές θέσεις εκπαιδευτικών σε δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια, το Υπουργείο Παιδείας, λίγο πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Επισημαίνει ωστόσο ότι η «μάχη» θα δοθεί για τις 3.000 από αυτές, αφού οι υπόλοιπες θα καλυφθούν από κονδύλια του ΕΣΠΑ και τον τακτικό προϋπολογισμό.
Η ολοκλήρωση της καταγραφής αναμένεται στις αρχές Σεπτεμβρίου, οπότε και θα υπάρξει ακριβέστερη εικόνα της κατάστασης.
Με βάση τις μέχρι τώρα εκτιμήσεις, πάντως, οι κενές θέσεις είναι 6.000 στα σχολεία ειδικής αγωγής, τα ολοήμερα κ.λπ., ενώ οι υπόλοιπες 6.000 είναι λειτουργικά κενά, δηλαδή εντοπίζονται στο τυπικό σχολικό πρόγραμμα της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η κάλυψη των πρώτων 6.000 κενών θέσεων, αναφέρουν πηγές του υπουργείου, θα γίνει στο σύνολό τους από προγράμματα του ΕΣΠΑ, τα οποία ήδη έχουν υπογραφεί. Από τις υπόλοιπες 6.000, οι 3.000 θα καλυφθούν από τον τακτικό προϋπολογισμό του 2015, ενώ για τις 3.000 κενές θέσεις που απομένουν έχει ζητηθεί η έγκριση σχετικού κονδυλίου από το υπουργείο Οικονομίας.
«Έχουμε ζητήσει το σχετικό κονδύλι από το υπουργείο Οικονομίας και ελπίζουμε να εγκριθεί άμεσα για να καλύψουμε τις υπόλοιπες 3.000 θέσεις» αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Δημήτρης Χασάπης, ο οποίος χειρίζεται τον φάκελο των σχολικών κενών θέσεων. Ο ίδιος παραδέχεται ότι εάν δεν εγκριθεί η σχετική δαπάνη «θα δημιουργηθεί ένα τεράστιο πρόβλημα».
Πάντως, οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών θεωρούν ότι το υπουργείο υποτιμά τις πραγματικές διαστάσεις του προβλήματος. Η ΟΛΜΕ υπολογίζει τις κενές θέσεις στις 20.000, με το μεγαλύτερο πρόβλημα να παρατηρείται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, όπου υπολογίζονται σε 15.000.
Το πρόβλημα εντείνεται λόγω των συνταξιοδοτήσεων, οι οποίες, σύμφωνα με την ΟΛΜΕ, έχουν ξεπεράσει τις 50.000 τα τελευταία χρόνια, αλλά και λόγω των υπηρεσιακών μεταβολών εκπαιδευτικών (αποσπάσεις σε διοικητικές θέσεις κ.λπ.).
Πηγή: ΑΜΠΕ