https://www.newside.gr
Λίγο πριν το τέλος της φετινής σχολικής χρονιάς, το γύρο του διαδικτύου κάνει το τρυφερό μήνυμα μιας δασκάλας προς τους συναδέλφους της μέσω του οποίου τους υπενθυμίζει ότι η “υποχρέωση” ενός δασκάλου δεν είναι μόνο να καλύψει την διδακτέα ύλη αλλά και να δημιουργήσει την ευνοϊκή ατμόσφαιρα στην οποία θα κινηθούν, θα εργαστούν, θα συνεργαστούν, θα μορφωθούν και θα κοινωνικοποιηθούν οι μαθητές του.
Αυτό δεν απαιτεί μονάχα ωριμότητα, επιστημονική κατάρτιση, ευστροφία, ευελιξία και αγάπη γι’ αυτό που κάνει, αλλά μια ολοκληρωμένη προσωπικότητά που θα μπορέσει να αξιοποιήσει τις υπάρχουσες προϋποθέσεις και να δημιουργήσει νέες. Ένα μήνυμα που αξίζει να διαβαστεί από όλους τους δασκάλους και να γίνει πυξίδα για το εκπαιδευτικό τους έργο.
Το κείμενο που πρέπει να διαβάσουν όλου οι δάσκαλοι
Τι γίνεται, συνάδελφοι, πώς τα πάτε με την ύλη;
Ολοκληρώνετε με τα βασικά;
Μάθανε να ζητάνε συγγνώμη όταν κάνουν λάθη;
Ορθώνουν το ανάστημά τους όταν έχουν δίκιο;
Ακούνε τη γνώμη του συμμαθητή τους;
Πετάνε τα σκουπίδια τους στον κάδο;
Επιστρέφουν στη θέση του αυτό που δανείστηκαν;
Έδωσαν τον λόγο στον συμμαθητή τους όταν είδαν ότι είχε σηκώσει χέρι νωρίτερα;
Ήρθαν να σας πουν ιδιαιτέρως ότι εκείνα έσπασαν το τζάμι;
Σταμάτησαν τα ψέματα για να τη γλιτώσουν;
Ρωτάνε εκτός από το να ακούνε;
Αποδέχτηκαν το παιδάκι που διέφερε από αυτούς;
Έδωσαν συγχαρητήρια στην αντίπαλη ομάδα που νίκησε;
Αμφισβητούν ό,τι τους δίνεται ως δεδομένο;
Καταδικάζουν τα κακώς κείμενα από τα οποία βομβαρδίζονται;
Συμπόνεσαν έναν κατατρεγμένο άνθρωπο;
Τάισαν ένα αδέσποτο ζώο;
Ξεχωρίζουν το καλό από το κακό;
Υπερασπίζονται τον αδύναμο;
Ένας μήνας απέμεινε, βάλτε τα δυνατά σας! Πρέπει να παραδώσετε στους επόμενους «καλό υλικό» ή, με άλλα λόγια, Ανθρώπους!
Πηγή: Πρώτα ο Δάσκαλος
Λίγο πριν το τέλος της φετινής σχολικής χρονιάς, το γύρο του διαδικτύου κάνει το τρυφερό μήνυμα μιας δασκάλας προς τους συναδέλφους της μέσω του οποίου τους υπενθυμίζει ότι η “υποχρέωση” ενός δασκάλου δεν είναι μόνο να καλύψει την διδακτέα ύλη αλλά και να δημιουργήσει την ευνοϊκή ατμόσφαιρα στην οποία θα κινηθούν, θα εργαστούν, θα συνεργαστούν, θα μορφωθούν και θα κοινωνικοποιηθούν οι μαθητές του.
Αυτό δεν απαιτεί μονάχα ωριμότητα, επιστημονική κατάρτιση, ευστροφία, ευελιξία και αγάπη γι’ αυτό που κάνει, αλλά μια ολοκληρωμένη προσωπικότητά που θα μπορέσει να αξιοποιήσει τις υπάρχουσες προϋποθέσεις και να δημιουργήσει νέες. Ένα μήνυμα που αξίζει να διαβαστεί από όλους τους δασκάλους και να γίνει πυξίδα για το εκπαιδευτικό τους έργο.
Το κείμενο που πρέπει να διαβάσουν όλου οι δάσκαλοι
Τι γίνεται, συνάδελφοι, πώς τα πάτε με την ύλη;
Ολοκληρώνετε με τα βασικά;
Μάθανε να ζητάνε συγγνώμη όταν κάνουν λάθη;
Ορθώνουν το ανάστημά τους όταν έχουν δίκιο;
Ακούνε τη γνώμη του συμμαθητή τους;
Πετάνε τα σκουπίδια τους στον κάδο;
Επιστρέφουν στη θέση του αυτό που δανείστηκαν;
Έδωσαν τον λόγο στον συμμαθητή τους όταν είδαν ότι είχε σηκώσει χέρι νωρίτερα;
Ήρθαν να σας πουν ιδιαιτέρως ότι εκείνα έσπασαν το τζάμι;
Σταμάτησαν τα ψέματα για να τη γλιτώσουν;
Ρωτάνε εκτός από το να ακούνε;
Αποδέχτηκαν το παιδάκι που διέφερε από αυτούς;
Έδωσαν συγχαρητήρια στην αντίπαλη ομάδα που νίκησε;
Αμφισβητούν ό,τι τους δίνεται ως δεδομένο;
Καταδικάζουν τα κακώς κείμενα από τα οποία βομβαρδίζονται;
Συμπόνεσαν έναν κατατρεγμένο άνθρωπο;
Τάισαν ένα αδέσποτο ζώο;
Ξεχωρίζουν το καλό από το κακό;
Υπερασπίζονται τον αδύναμο;
Ένας μήνας απέμεινε, βάλτε τα δυνατά σας! Πρέπει να παραδώσετε στους επόμενους «καλό υλικό» ή, με άλλα λόγια, Ανθρώπους!
Πηγή: Πρώτα ο Δάσκαλος