Ν. Σβίγγος: «Ξεσηκωμός των Θηβαίων πολιτών, σε περίπτωση που το έργο ακυρωθεί εν μέρει ή στο σύνολό του»
.Σπ. Νικολάου: «υπομονή, γιατί το αποτέλεσμα θα αλλάξει όλα όσα λέγονται σήμερα εξαιτίας της ταλαιπωρίας».Μονά ζυγά δικά τους τα θέλουν οι επαγγελματίες του κεντρικού πεζόδρομου Θήβας, που 5 χρόνια μετά την πρώτη παρουσίαση της μελέτης, θέτουν νέα ζητήματα αλλαγών στην πορεία του έργου, διαπιστώνοντας πως είτε δεν έγιναν τότε ή αυτά προέκυψαν στην συνέχεια.Γεγονός είναι βέβαια, ότι από την σύνταξη της μελέτης και μετά έχουν επέλθει αλλαγές στον κεντρικό πεζόδρομο, όμως υπάρχουν αρκετές προβλέψεις διορθώσεων αλλά όχι αυθαιρεσιών. Οι επαγγελματίες συγκεντρώθηκαν το μεσημέρι της Πέμπτης στο Συνεδριακό, προκειμένου να ενημερωθούν για την ανάπλαση της οδού Επαμεινώνδα από τους μελετητές του έργου, χωρίς όμως να αλείψουν οι εντάσεις και αψιμαχίες, οπότε εύκολα καταλαβαίνει ο καθένας το τι θα συνέβαινε αν παρευρίσκονταν και οι πολίτες, των οποίων η καθημερινότητα δυσκολεύεται αρκετά…
Οι αλλαγές που ζητούνται στην πλειοψηφία τους δεν είναι σημερινές, καθώς από το 2007 είχαν τεθεί από τους επαγγελματίες και αφορούσαν και προτάσεις καλυτέρευσης του κεντρικού πεζόδρομου…
Ενστάσεις και αντιδράσεις έχουν ωστόσο προκύψει και από τον τρόπο έναρξης των εργασιών στο πρώτο κομμάτι της Επαμεινώνδα, όπου ξηλώθηκαν τα πάντα, δυσκολεύοντας επαγγελματίες και πεζούς. Οι εργασίες δεν θα μπορούσαν να γίνουν όμως τμηματικά, στον δρόμο και μετά στα πεζοδρόμια, καθώς σε όλο το πλάτος περνούν καλώδια της ΔΕΗ και του ΟΤΕ, τα οποία πρέπει να αφαιρεθούν, να περάσουν τα νέα υπόγεια και να συνδεθούν κατοικίες και καταστήματα άμεσα….
Ένα δεύτερο πρόβλημα που απασχολεί τους μόνιμους κατοίκους του δρόμου και μικρού μέρους των επαγγελματιών είναι η εξυπηρέτηση τους και η στάθμευση των αυτοκινήτων τους, προβλήματα που θα συζητηθούν και θα βρούν την λύση στην πορεία του έργου.
Ο πρ. Δήμαρχος Ν. ΣΒίγγος πάντως, εξέφρασε την ικανοποίηση του, βλέποντας να μπαίνει μπρος «ένα έργο πνοής για τους πολίτες της Θήβας που ξεκίνησε επί θητείας του, το 1990, την μελέτη του οποίου θα ζήλευε και η πιο σύγχρονη πόλη της Ευρώπης», υπενθύμισε τις αντιδράσεις που υπήρξαν και τότε, τις οποίες όμως προσπέρασε «για το κοινό συμφέρον των δημοτών και όχι γιατί θίγονται τα συμφέροντα μερικών»…
«Στο μυαλό μου είχα την εικόνα του παππού, του εγγονού, του γονιού, του ζευγαριού και των πολιτών που θα μπορούσαν να περπατούν ελεύθερα στον πεζόδρομο» σημείωσε , αναφερόμενος παράλληλα στις εργασίες που έχουν ήδη ξεκινήσει «αλλά έχουν δημιουργήσει πολλά προβλήματα λειτουργικότητας στον χώρο»….
Επέρριψε ευθύνες στον εργολάβο για το «χάος που έχει δημιουργηθεί στο συγκεκριμένο τμήμα» και ζήτησε από την εποπτεύουσα αρχή, που είναι η τεχνική υπηρεσία και ο Δήμος, να αποκαταστήσουν άμεσα την πρόσβαση στις εισόδους σπιτιών και καταστημάτων ..
«Θα πρέπει η δημοτική αρχή να σκύψει με σεβασμό στα επιμέρους προβλήματα των μονίμων κατοίκων και των επαγγελματιών της οδού, καθώς όλες οι ιδιαιτερότητες τακτοποιούνται με την καλή διάθεση» τόνισε, απαιτώντας «το σημαντικότατο αυτό το σημαντικότατο έργο να συνεχιστεί προς όφελος της υγείας και της ποιότητας ζωής των πολιτών και παράλληλα τον ξεσηκωμό των Θηβαίων πολιτών, σε περίπτωση που αυτό ακυρωθεί εν μέρει ή στο σύνολό του»..
Για το όλο πνεύμα του έργου του πεζόδρομου και τις εφικτές αλλαγές, που μπορούν να γίνουν, μίλησε η αρχιτέκτων – μηχανικός της μελέτης Κ. Γκιουλέκα …
«Με δεδομένο το συνολικό πνεύμα της μελέτης, που έχει ο χώρος γεωμετρικά και το στενό πλάτος του δρόμου, τότε προσφέρονται αξίες τέτοιες , που θα μπορούσαν στην συνέχεια, με την συνεργασία δημοτών, τεχνικής υπηρεσίας και δημοτικής αρχής, να επιλύσουν μικρές τοπικές δυσχέρειες, αρκεί τα αιτήματα να είναι συγκεκριμένα και πάντα στο πνεύμα του ότι κάποιος θέλει τον πεζόδρομο, αλλά θέτει από εκεί και πέρα ένα συγκεκριμένο πρόβλημα λειτουργικής δυσχέρειας. Άλλωστε, η συναίνεση των δημοτών και η τελική δυνατότητα τους να λειτουργήσουν είναι προαπαιτούμενο για την επιτυχία ενός έργου» τόνισε, περιγράφοντας τα στάνταρντ της μελέτης του έργου και την ιδιαιτερότητα των καφετεριών από τις δυο πλευρές του δρόμου…
«Έχουμε έναν κεντρικό πεζόδρομο , που έχει συγκεκριμένο πλάτος , φύτευση μεγάλων δέντρων που πρέπει να διατηρηθούν, το πλάτος είναι 15 έως 18 μέτρα, υπάρχουν δεσμεύσεις από την νομοθεσία , που προβλέπουν 2,5 μέτρα ελεύθερο πλάτος πεζοδρομίου σε κάθε οικοδομική γραμμή. Άρα έχουμε ανάγκη μιας ελεύθερης ζώνης διέλευσης πεζών , ελεύθερης από τα τραπεζοκαθίσματα, , με αποτέλεσμα να μας μένουν 10 μέτρα ελεύθερα , στα οποία έχουμε και συγκεκριμένα ψηλά δέντρα, τα οποία αυτά 10 μέτρα πρέπει να αποφασίσουμε , πως μπορεί να κινείται σε ευθεία γραμμή ένα όχημα ανάγκης, δηλαδή πυροσβεστικό, ασθενοφόρο, Αστυνομικό ή απορριμματοφόρο και η τροφοδοσία των καταστημάτων σε συγκεκριμένο ωράριο.. Σε αυτά τα 10 μέτρα, αυτό που μπορούσε να γίνει, διαχωρισμός στα δυο. Η μια πλευρά να είναι η ευθεία διέλευση του οχήματος , που συμπίπτει όλες τις άλλες ώρες κατά κύριο λόγο με το κεντρικό τμήμα του πεζόδρομου, δηλαδή, της ελεύθερης κίνησης όλων των δημοτών της πόλης και η άλλη πλευρά να είναι εκείνη που οργανώνονται οι σταθερές λειτουργίες, είτε είναι η περιοχή στην οποία αναπτύσσονται τα τραπεζοκαθίσματα , είτε είναι τα σταθερά παγκάκια , τα μικρά συντριβανάκια , τα φωτιστικά , τα καλαθάκια για τα απορρίμματα της ανακύκλωσης κ.α. Κατά συνέπεια δεν υπάρχει δεξιά και αριστερά, παρά μόνο ότι στο κέντρο του χώρου , η μια εκ των δυο λωρίδων είναι αφιερωμένη στον πεζό και στην έκτακτη διέλευση οχήματος και η άλλη είναι αφιερωμένη στις σταθερές χρήσεις του δημόσιου χώρου, . επομένως, το αν από την μια πλευρά ή από την άλλη υπάρχουν επαγγελματίες καταστηματάρχες στο κέντρο του πεζόδρομου και οι δυο , πιο κοντά κάποιοι , λίγο πιο μακριά 4 – 5 μέτρα οι άλλοι, συναντούν την επιφάνεια, στην οποία μπορούν νόμιμα και τακτοποιημένα, να αναπτύξουν τα τραπεζοκαθίσματα»…
Ο Δήμαρχος Θηβαίων Σπ. ΝΙκολάου, που εισέπραξε και όλες τις αρνητικές αντιδράσεις, τις οποίες χαρακτήρισε «πολλές φορές δικαιολογημένες», ζήτησε από τους παρευρισκόμενους «να κάνουν υπομονή, γιατί αυτό που θα δουν στο τελείωμα του έργου, αναμένεται να αλλάξει όλα όσα λέγονται σήμερα εξαιτίας της ταλαιπωρίας» και υποσχέθηκε ότι «θα γίνει από κοινού προσπάθεια με τους μελετητές του έργου, την τεχνική υπηρεσία, τους επαγγελματίες και τους μόνιμους κατοίκους να βρεθεί η καλύτερη δυνατή λύση εξυπηρέτησης όλων για το καλό και το δικό τους αλλά και των πολιτών γενικότερα»!
ΠΗΓΗ
Οι αλλαγές που ζητούνται στην πλειοψηφία τους δεν είναι σημερινές, καθώς από το 2007 είχαν τεθεί από τους επαγγελματίες και αφορούσαν και προτάσεις καλυτέρευσης του κεντρικού πεζόδρομου…
Ενστάσεις και αντιδράσεις έχουν ωστόσο προκύψει και από τον τρόπο έναρξης των εργασιών στο πρώτο κομμάτι της Επαμεινώνδα, όπου ξηλώθηκαν τα πάντα, δυσκολεύοντας επαγγελματίες και πεζούς. Οι εργασίες δεν θα μπορούσαν να γίνουν όμως τμηματικά, στον δρόμο και μετά στα πεζοδρόμια, καθώς σε όλο το πλάτος περνούν καλώδια της ΔΕΗ και του ΟΤΕ, τα οποία πρέπει να αφαιρεθούν, να περάσουν τα νέα υπόγεια και να συνδεθούν κατοικίες και καταστήματα άμεσα….
Ένα δεύτερο πρόβλημα που απασχολεί τους μόνιμους κατοίκους του δρόμου και μικρού μέρους των επαγγελματιών είναι η εξυπηρέτηση τους και η στάθμευση των αυτοκινήτων τους, προβλήματα που θα συζητηθούν και θα βρούν την λύση στην πορεία του έργου.
Ο πρ. Δήμαρχος Ν. ΣΒίγγος πάντως, εξέφρασε την ικανοποίηση του, βλέποντας να μπαίνει μπρος «ένα έργο πνοής για τους πολίτες της Θήβας που ξεκίνησε επί θητείας του, το 1990, την μελέτη του οποίου θα ζήλευε και η πιο σύγχρονη πόλη της Ευρώπης», υπενθύμισε τις αντιδράσεις που υπήρξαν και τότε, τις οποίες όμως προσπέρασε «για το κοινό συμφέρον των δημοτών και όχι γιατί θίγονται τα συμφέροντα μερικών»…
«Στο μυαλό μου είχα την εικόνα του παππού, του εγγονού, του γονιού, του ζευγαριού και των πολιτών που θα μπορούσαν να περπατούν ελεύθερα στον πεζόδρομο» σημείωσε , αναφερόμενος παράλληλα στις εργασίες που έχουν ήδη ξεκινήσει «αλλά έχουν δημιουργήσει πολλά προβλήματα λειτουργικότητας στον χώρο»….
Επέρριψε ευθύνες στον εργολάβο για το «χάος που έχει δημιουργηθεί στο συγκεκριμένο τμήμα» και ζήτησε από την εποπτεύουσα αρχή, που είναι η τεχνική υπηρεσία και ο Δήμος, να αποκαταστήσουν άμεσα την πρόσβαση στις εισόδους σπιτιών και καταστημάτων ..
«Θα πρέπει η δημοτική αρχή να σκύψει με σεβασμό στα επιμέρους προβλήματα των μονίμων κατοίκων και των επαγγελματιών της οδού, καθώς όλες οι ιδιαιτερότητες τακτοποιούνται με την καλή διάθεση» τόνισε, απαιτώντας «το σημαντικότατο αυτό το σημαντικότατο έργο να συνεχιστεί προς όφελος της υγείας και της ποιότητας ζωής των πολιτών και παράλληλα τον ξεσηκωμό των Θηβαίων πολιτών, σε περίπτωση που αυτό ακυρωθεί εν μέρει ή στο σύνολό του»..
Για το όλο πνεύμα του έργου του πεζόδρομου και τις εφικτές αλλαγές, που μπορούν να γίνουν, μίλησε η αρχιτέκτων – μηχανικός της μελέτης Κ. Γκιουλέκα …
«Με δεδομένο το συνολικό πνεύμα της μελέτης, που έχει ο χώρος γεωμετρικά και το στενό πλάτος του δρόμου, τότε προσφέρονται αξίες τέτοιες , που θα μπορούσαν στην συνέχεια, με την συνεργασία δημοτών, τεχνικής υπηρεσίας και δημοτικής αρχής, να επιλύσουν μικρές τοπικές δυσχέρειες, αρκεί τα αιτήματα να είναι συγκεκριμένα και πάντα στο πνεύμα του ότι κάποιος θέλει τον πεζόδρομο, αλλά θέτει από εκεί και πέρα ένα συγκεκριμένο πρόβλημα λειτουργικής δυσχέρειας. Άλλωστε, η συναίνεση των δημοτών και η τελική δυνατότητα τους να λειτουργήσουν είναι προαπαιτούμενο για την επιτυχία ενός έργου» τόνισε, περιγράφοντας τα στάνταρντ της μελέτης του έργου και την ιδιαιτερότητα των καφετεριών από τις δυο πλευρές του δρόμου…
«Έχουμε έναν κεντρικό πεζόδρομο , που έχει συγκεκριμένο πλάτος , φύτευση μεγάλων δέντρων που πρέπει να διατηρηθούν, το πλάτος είναι 15 έως 18 μέτρα, υπάρχουν δεσμεύσεις από την νομοθεσία , που προβλέπουν 2,5 μέτρα ελεύθερο πλάτος πεζοδρομίου σε κάθε οικοδομική γραμμή. Άρα έχουμε ανάγκη μιας ελεύθερης ζώνης διέλευσης πεζών , ελεύθερης από τα τραπεζοκαθίσματα, , με αποτέλεσμα να μας μένουν 10 μέτρα ελεύθερα , στα οποία έχουμε και συγκεκριμένα ψηλά δέντρα, τα οποία αυτά 10 μέτρα πρέπει να αποφασίσουμε , πως μπορεί να κινείται σε ευθεία γραμμή ένα όχημα ανάγκης, δηλαδή πυροσβεστικό, ασθενοφόρο, Αστυνομικό ή απορριμματοφόρο και η τροφοδοσία των καταστημάτων σε συγκεκριμένο ωράριο.. Σε αυτά τα 10 μέτρα, αυτό που μπορούσε να γίνει, διαχωρισμός στα δυο. Η μια πλευρά να είναι η ευθεία διέλευση του οχήματος , που συμπίπτει όλες τις άλλες ώρες κατά κύριο λόγο με το κεντρικό τμήμα του πεζόδρομου, δηλαδή, της ελεύθερης κίνησης όλων των δημοτών της πόλης και η άλλη πλευρά να είναι εκείνη που οργανώνονται οι σταθερές λειτουργίες, είτε είναι η περιοχή στην οποία αναπτύσσονται τα τραπεζοκαθίσματα , είτε είναι τα σταθερά παγκάκια , τα μικρά συντριβανάκια , τα φωτιστικά , τα καλαθάκια για τα απορρίμματα της ανακύκλωσης κ.α. Κατά συνέπεια δεν υπάρχει δεξιά και αριστερά, παρά μόνο ότι στο κέντρο του χώρου , η μια εκ των δυο λωρίδων είναι αφιερωμένη στον πεζό και στην έκτακτη διέλευση οχήματος και η άλλη είναι αφιερωμένη στις σταθερές χρήσεις του δημόσιου χώρου, . επομένως, το αν από την μια πλευρά ή από την άλλη υπάρχουν επαγγελματίες καταστηματάρχες στο κέντρο του πεζόδρομου και οι δυο , πιο κοντά κάποιοι , λίγο πιο μακριά 4 – 5 μέτρα οι άλλοι, συναντούν την επιφάνεια, στην οποία μπορούν νόμιμα και τακτοποιημένα, να αναπτύξουν τα τραπεζοκαθίσματα»…
Ο Δήμαρχος Θηβαίων Σπ. ΝΙκολάου, που εισέπραξε και όλες τις αρνητικές αντιδράσεις, τις οποίες χαρακτήρισε «πολλές φορές δικαιολογημένες», ζήτησε από τους παρευρισκόμενους «να κάνουν υπομονή, γιατί αυτό που θα δουν στο τελείωμα του έργου, αναμένεται να αλλάξει όλα όσα λέγονται σήμερα εξαιτίας της ταλαιπωρίας» και υποσχέθηκε ότι «θα γίνει από κοινού προσπάθεια με τους μελετητές του έργου, την τεχνική υπηρεσία, τους επαγγελματίες και τους μόνιμους κατοίκους να βρεθεί η καλύτερη δυνατή λύση εξυπηρέτησης όλων για το καλό και το δικό τους αλλά και των πολιτών γενικότερα»!
ΠΗΓΗ