Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2016

Με το πόδι στο «γκάζι» για κινητοποιήσεις-Οι οδηγοί φορτηγών για το πρόστιμο των... παράπλευρων δρόμων

 
Με το πόδι στο «γκάζι» για κινητοποιήσεις βρίσκονται οι οδηγοί φορτηγών εάν δεν ευδοκιμήσει ο διάλογος με το Υπουργείο σχετικά με τά νέα μέτρα σύμφωνα με τα οποία οι οδηγοί που διέρχονται απο το παράπλευρο οδικό δίκτυο θα πληρώνουν προστιμο .

Το τσουχτερό πρόστιμο των 1.000 ευρώ το οποίο μάλιστα προβλέπεται να είναι και άμεσα καταβλητέο προβλέπει απόφαση του υπουργείου Μεταφορών για όσα φορτηγά άνω των 3,5 τόνων εντοπίζονται να κινούνται στο παράπλευρο οδικό δίκτυο χωρίς να φέρουν ειδική άδεια (π.χ. για την εγγύτητα επιχείρισης).

Σε περίπτωση κατά την οποία ο οδηγος που εντοπίζεται από την τροχαία δεν πληρώνει άμεσα τα 1.000 ευρώ τότε το όχημά του θα ακινητοποιείται, γράφει η Καθημερινή.

Το μέτρο αυτό έρχεται μετά την αύξηση της κίνησης φορτηγών στις παλαιές εθνικές οδούς και σε παραδρόμους προκειμένου εταιρείς και οδηγοί φορτηγών να αποφύγουν την καταβολή διοδίων στην εθνική οδό.

Σύμφωνα, λοιπόν, με την απόφαση κάθε όχημα άνω των 3,5 τόνων θα πρεπει να φέρει ειδική άδεια διέλευσης διάρκειας 4 ετών για να κινηθεί στις παράπλευρες οδούς.

Οι μεταφορικές εταιρείες, πάντως, αντιδρούν και κατηγορούν το υπουργείο Μεταφορών ότι δρα υπέρ των ιδιωτών που εισπράττουν τα διόδια στις εθνικές οδούς.

Παρέμβαση για το θέμα έκανε χτες και το Επιμελητήριο Αχαϊας, με επιστολή του στον υπουργό Υποδομών, Χρ. Σπίρτζη, τονίζοντας: «Τα προβλήματα που προκαλούνται, τόσο στους ίδιους τους μεταφορείς, όσο και στις παραγωγικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε κεντρικά δίκτυα της χώρας, καθιστώντας πλέον άβατο τη χρήση τους για όλα τα φορτηγά άνω των 3,5 τόνων, είναι πολλά και σε πολλές περιπτώσεις ανυπέρβλητα.

Σημαντικό είναι πως θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη που θα διευκολύνει το έργο των Ελληνικών φορτηγών, υποχρεώνοντας τα φορτηγά των Διεθνών Μεταφορών, που διέρχονται από την χώρα μας, στην αυστηρή τήρηση των σχετικών αποφάσεων.

Συνεπώς, παρίσταται άμεση ανάγκη αναστολής της ισχύος της υπουργικής αποφάσεως, τουλάχιστον για διάστημα τριών μηνών, για να δοθεί χρόνος της ενημέρωσης και της προετοιμασίας των επαγγελματιών φορτηγών Δ.Χ., καθώς επίσης και την καταγραφή των προβλημάτων που δημιουργεί η σχετική Υπουργική απόφαση, τόσο στην εκτέλεση του μεταφορικού έργου μέσω του αποκλεισμού χιλιάδων επιχειρήσεων, όσο και την επιβάρυνση των αστικών περιοχών από τη διέλευση χιλιάδων φορτηγών»