Στους περισσότερους από εμάς έχει τύχει κάποια στιγμή να δούμε το θερμόμετρο του αυτοκινήτου και να σκεφτούμε πως...
η θερμοκρασία που δείχνει έχει λίγη ή και καμία σχέση με τη θερμοκρασία που νιώθουμε εμείς στο περιβάλλον μας. Ο λόγος για αυτό εξηγείται σε δημοσίευμα του Lifehacker.
Τα θερμόμετρα των αυτοκινήτων δεν είναι στην πραγματικότητα θερμόμετρα, αλλά θερμίστορ. Η διαφορά έχει ως εξής: Αντίθετα με ένα θερμόμετρο, που μετρά τη θερμότητα, το θερμίστορ μετρά τις μεταβολές στο ρεύμα που προκύπτουν όταν μειώνεται ή αυξάνεται η θερμοκρασία. Πρακτικά, κάνουν το ίδιο πράγμα- οπότε δεν είναι αυτός ο λόγος που το αυτοκίνητό σας (ενδεχομένως) δεν μετρά σωστά τις εξωτερικές θερμοκρασίες.
Ο πραγματικός λόγος, όπως εξηγείται στο δημοσίευμα, είναι το σημείο όπου βρίσκονται τα θερμίστορ: Τα περισσότερα μπαίνουν στο μπροστινό σημείο του αυτοκινήτου, πίσω από τη μάσκα (συνήθως ανάμεσα στα δύο εμπρόσθια φώτα).
Αυτό έχει ως συνέπεια οι μετρήσεις να είναι λιγότερο ακριβείς, ιδιαίτερα τις ζεστές καλοκαιρινές ημέρες, επειδή επίσης «πιάνουν» τη θερμότητα που εκπέμπεται από τον δρόμο. Για την ακρίβεια, οι μετρήσεις είναι ακριβέστερες όταν το αυτοκίνητο κινείται σε μεγάλες ταχύτητες και όταν δεν έχει τόσο ήλιο (πχ τη νύχτα ή με συννεφιά).
η θερμοκρασία που δείχνει έχει λίγη ή και καμία σχέση με τη θερμοκρασία που νιώθουμε εμείς στο περιβάλλον μας. Ο λόγος για αυτό εξηγείται σε δημοσίευμα του Lifehacker.
Τα θερμόμετρα των αυτοκινήτων δεν είναι στην πραγματικότητα θερμόμετρα, αλλά θερμίστορ. Η διαφορά έχει ως εξής: Αντίθετα με ένα θερμόμετρο, που μετρά τη θερμότητα, το θερμίστορ μετρά τις μεταβολές στο ρεύμα που προκύπτουν όταν μειώνεται ή αυξάνεται η θερμοκρασία. Πρακτικά, κάνουν το ίδιο πράγμα- οπότε δεν είναι αυτός ο λόγος που το αυτοκίνητό σας (ενδεχομένως) δεν μετρά σωστά τις εξωτερικές θερμοκρασίες.
Ο πραγματικός λόγος, όπως εξηγείται στο δημοσίευμα, είναι το σημείο όπου βρίσκονται τα θερμίστορ: Τα περισσότερα μπαίνουν στο μπροστινό σημείο του αυτοκινήτου, πίσω από τη μάσκα (συνήθως ανάμεσα στα δύο εμπρόσθια φώτα).
Αυτό έχει ως συνέπεια οι μετρήσεις να είναι λιγότερο ακριβείς, ιδιαίτερα τις ζεστές καλοκαιρινές ημέρες, επειδή επίσης «πιάνουν» τη θερμότητα που εκπέμπεται από τον δρόμο. Για την ακρίβεια, οι μετρήσεις είναι ακριβέστερες όταν το αυτοκίνητο κινείται σε μεγάλες ταχύτητες και όταν δεν έχει τόσο ήλιο (πχ τη νύχτα ή με συννεφιά).