Ανέβηκε και επίσημα στο διαδίκτυο η δημοπράτηση του έργου για την "Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη", με...
Σύμβαση Παραχώρησης Δημόσιου Έργου.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης νέας γενιάς που συμπληρώνει το πάζλ μετά την δημοπράτηση για την ζεύξη Σαλαμίνας και Λευκάδας. Όπως και τα άλλα δύο έργα δημοπρατείται με την μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Οι ενδιαφερόμενοι έχουν το δικαίωμα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μέχρι τις 17 Ιουλίου 2012 που τελειώνει η πρώτη φάση.
Ο Διαγωνισμός θα διεξαχθεί σε τρεις (3) φάσεις:
Α' Φάση: Εκδήλωση Ενδιαφέροντος - Προεπιλογή,
Β' Φάση: Ανταγωνιστικός Διάλογος - Διαβούλευση,
Γ' Φάση: Υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών και ανάδειξη Αναδόχου.
Το κόστος μελέτης-κατασκευής έργου με Σύμβαση Παραχώρησης προσδιορίζεται από τους προσφέροντες σε ευρώ. Οι δαπάνες του Έργου Παραχώρησης θα βαρύνουν καταρχήν την Εταιρεία Παραχώρησης που θα συστήσει ο Ανάδοχος και θα καλυφθούν από ίδια και δανειακά κεφάλαια. Δεν αποκλείεται όμως και η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου στη χρηματοδότηση του έργου, εφόσον οι συνθήκες το επιβάλουν.
ΤΙ ΘΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΙ
Η σύμβαση θα αφορά κατασκευή σε αυτοκινητόδρομο τετράϊχνης τυπικής διατομής, μήκους 50 χλμ περίπου (ενδεικτικό μήκος), με κεντρική διαχωριστική νησίδα, ο οποίος ενώνει την Αττική Οδό (και μέσω αυτής τον Αυτοκινητόδρομο Αθηνών - Κορίνθου), από την περιοχή του Δήμου Ελευσίνας, με τον Αυτοκινητόδρομο Αθηνών - Λαμίας, στην περιοχή της λίμνης Υλίκη, παρακάμπτοντας το λεκανοπέδιο Αττικής και διερχόμενος από την ευρύτερη περιοχή της Θήβας, όπως αυτός θα καθορισθεί κατά την διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.
Η αφετηρία του Αυτοκινητόδρομου τίθεται στον ανισόπεδο κόμβο Αγ. Λουκά, ο οποίος προβλέπεται να κατασκευασθεί στο 6ο χλμ της Αττικής Οδού, στην περιοχή του Ασπρόπυργου του Δήμου Ελευσίνας, και το πέρας του βρίσκεται επί του Αυτοκινητόδρομοι Αθηνών - Λαμίας (ΠΑΘΕ), νότια της λίμνης Υλίκη.
ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ - ΕΤΗ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ
Προς το παρόν και ο προϋπολογισμός του έργου παραμένει άγνωστος όσο και τα έτη παραχώρησης. Αναφορικά με το κόστος αυτό εκτιμάται ότι θα ξεπερνά τα 300.000.000 ευρώ καθώς σε πολλά σημεία θα μιλάμε για εντελώς καινούρια χάραξη. Τα έτη παραχώρησης είναι και αυτό θέμα προς διαβούλευση καθώς τα νέα οικονομικά δεδομένα θα επηρεάσουν το χρονικό διάστημα σε αυτόν που θα αναλάβει την κατασκευή και συντήρηση του οδικού άξονα.