Άγνωστη είναι η ημερομηνία που θα δρομολογηθούν οι νέοι συρμοί που θέλουν να βάλουν οι Ιταλοί της Ferrovie στη σιδηροδρομική γραμμή Αθηνών – Θεσσαλονίκης. Τα συγκεκριμένα τρένα με την ονομασία «Λευκό Βέλος» θα λανσάρονταν στον ελληνικό σιδηρόδρομο, στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, στις 18 Ιανουαρίου, ακριβώς ένα χρόνο από την υπογραφή της συμφωνίας πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την Ferrovie dello Stato Italiane.
Αυτή η ημερομηνία όμως χάνεται χωρίς κανείς να μπορεί να πει με σιγουριά, πότε θα δρομολογηθούν.
Το «Λευκό Βέλος» Θα κάλυπτε την απόσταση Αθήνα – Θεσσαλονίκη αρχικά σε 4,5 ώρες, με στόχο από τις αρχές του 2019 να μειώνονταν στις 3,5 ώρες. Μια επιδίωξη που ανακοινώνεται εδώ και 20 χρόνια, από απανωτές διοικήσεις του ΟΣΕ, χωρίς να υλοποιείται.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με επιστολή της προς τον ΟΣΕ, τον διαχειριστή του σιδηροδρομικού δικτύου, ζητά να ενημερωθεί για το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των έργων στο τμήμα Αθήνα-Λιανοκλάδι. Η αποπεράτωση των έργων στο κομμάτι αυτό, που ανήκει στην εργολαβία Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός, αποτελεί προϋπόθεση για να μπουν σε λειτουργία οι ηλεκτροκίνητες ιταλικές μηχανές.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΤΡΑΙΟΣΕ, ο ΟΣΕ δεν έχει απαντήσει ακόμη στην επιστολή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με το μόνο βέβαιο να είναι ότι η ένταξη των ιταλικών τρένων στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο θα καθυστερήσει.
Οι Ιταλοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σχεδιάζουν να φέρουν από την Ιταλία αμαξοστοιχίες τύπου Frecciabianca (ή «λευκό βέλος» στα Ελληνικά) που πιάνουν μέγιστη ταχύτητα 250 χιλιομέτρων την ώρα.
Πηγή: voria.gr