Η πλατφόρμα “eDRIVE Academy” του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, θα χρησιμοποιηθεί ως μάθημα από το τρίτο τρίμηνο, πιλοτικά σε 100 σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Νέα δεδομένα δημιουργούνται, όσον αφορά στην εκπαίδευση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας και Κυκλοφοριακής Αγωγής στη χώρα μας.
παρουσιάστηκε η πλατφόρμα «eDRIVE Academy», η οποία αποτελεί προϊόν του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, με χρήσιμες πληροφορίες, συστάσεις, συμβουλές αλλά και διαδραστικά παιχνίδια για όλο το φάσμα της συμπεριφοράς πεζών και οδηγών. Το περιεχόμενο είναι ειδικά προσαρμοσμένο, από εξειδικευμένους συνεργάτες του Υπουργείου και έχει την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, Ερευνας και Θρησκευμάτων. Είναι κατάλληλο για εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς, απλούς οδηγούς αλλά και επαγγελματίες και σχολές οδηγών, με στόχο την καταλληλότερη εκπαίδευση. Μοχλός περιήγησης στην πλατφόρμα η «Βάγια» (από το κουκουβάγια) η οποία ξεναγεί το κοινό στην πλατφόρμα, τους σύγχρονους χρήστες (όπως ο εκπαιδευτικούς) και τους ασύγχρονους χρήστες (μαθητές).
Το μάθημα της Κυκλοφοριακής Αγωγής, λοιπόν, πρόκειται να εισαχθεί πιλοτικά σε 100 Δημοτικά σχολεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, από το τρίτο τρίμηνο της τρέχουσας σχολικής χρονιάς. Στόχος να αναπτυχθεί κουλτούρα οδικής ασφάλειας, με σωστό τρόπο, από την πρώτη τάξη του σχολείου και ενδεχομένως μέχρι την αποφοίτησή του από το Λύκειο.
Μιλώντας στην Ημερίδα παρουσίασης της πλατφόρμας, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, πρότεινε αρχικά να μετονομαστεί το πρόγραμμα από Κυκλοφοριακή Αγωγή σε Κυκλοφοριακή Παιδεία, διότι αφορά τη συμπεριφορά μας στο δρόμο.
Στη συνέχεια, ο Χρήστος Σπίρτζης αναφέρθηκε στα μέχρι στιγμής δεδομένα, λέγοντας ότι «στόχος είναι η εξάλειψη των θανατηφόρων ατυχημάτων και η μείωση των τραυματιών, κάτι που αποτελεί και στόχους και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η χώρα μας παρουσιάζει μεγάλο αριθμό θανάτων. Το πρώτο βήμα έγινε με τους αυτοκινητοδρόμους, τους σύγχρονους. Πρώτη φορά στις μαζικές εξόδους των εορτών δεν είχαμε νεκρό. Η προσπάθεια συνεχίζεται για να συνεχιστεί ο αυτοκινητόδρομος από Πάτρα σε Πύργο και Καλαμάτα. Σύντομα οι 7 διαγωνιστικές διαδικασίες και η 8 θα ακολουθήσει. Προχωράμε στον σχεδιασμό για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, την Παράκαμψη Χαλκίδας και την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος Ε65. Ήδη εξασφαλίσαμε 350 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, από Υπ. Οικονομικών. Πρόγραμμα που θα τρέξει το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών με την Εγνατία Οδό.»
Αναφερόμενος στην πλατφόρμα, ο Χρήστος Σπίρτζης τόνισε ότι η «για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων πρέπει να κάνουμε πολλά ακόμα. Προτεραιότητα η εκπαίδευση. Ολοκληρώσαμε την πλατφόρμα Edrive Academy. Παρέχουμε τα εργαλεία προς όλους.
Πρώτη φορά φέτος σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων. Εισάγεται το μάθημα της Οδικής Ασφάλειας μέσω μιας σύγχρονης πλατφόρμας και καταρτισμένων δασκάλων. Ήδη συστάθηκε επιτροπή για την επιμόρφωση των καθηγητών στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής σε 100 σχολεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, στο τρίτο τρίμηνο και στόχος από του χρόνου σε όλα τα σχολεία.
Σημαντικό μέρος του Σχεδίου Νόμου, είναι η προώθηση της Οδικής Ασφάλειας. Το ΣΝ θα κατατεθεί την ερχόμενη εβδομάδα. Η συμπεριφορά στον δρόμο σχετίζεται με τον πολιτισμό μας. Το καθημερινό άγχος στις μετακινήσεις κοστίζει τη βιωσιμότητα στα ΑμΕΑ. Δεν είναι θέμα προστίμου όταν πετάμε τσιγάρα από το παράθυρο ή όταν μιλάμε στο κινητό τηλέφωνο, όταν πρόκειται για την ανθρώπινη ζωή. Πρέπει να πάμε σε άλλες λογικές. Κάναμε μια προσπάθεια να βγάλουμε τα βαριά οχήματα από το παράπλευρο δίκτυο, για να μην περνούν από τους οικισμούς και να μειώσουμε τα ατυχήματα. Το επόμενο βήμα η ομαδοποίηση των παραβάσεων με στόχο την ενθάρρυνση των πολιτών αναφορά με τις επιπτώσεις στο δρόμο. Ένα ακόμα βήμα η αναμόρφωση του συστήματος εξέτασης υποψηφίων οδηγών, σε εκπαίδευση και διαφάνεια. Αυτό θα το δούμε αργότερα.»
Από την πλευρά της, η Μαρίνα Χρυσοβελώνη, η οποία ανέλαβε πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας, και που επί των ημερών της στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, ως υφυπουργός, ξεκίνησε η δημιουργία της πλατφόρμας, επισήμανε ότι «στόχος είναι να ενταχθεί το μάθημα στο ωρολόγιο πρόγραμμα με τη μορφή παιχνιδιού και διαδραστικό τρόπο, κατάλληλα προσαρμοσμένο στις δεξιότητες των παιδιών. Να θεσπιστεί παράλληλα στο σχολείο ένα δίπλωμα, μια βράβευση για τον καλύτερο οδηγό. Αρχικός στόχος η εκπαίδευση των παιδιών και όλων για ασφαλή και οικολογική οδήγηση, να δημιουργηθεί συνείδηση. Χρειάζεται επίσης, να αξιοποιηθούν τα Πάρκα Κυκλοφοριακής Αγωγής, να χρησιμοποιούνται από εκπαιδευτικούς και μαθητές για να ολοκληρωθεί το μάθημα, και να διανέμεται πληροφοριακό υλικό.»
Καταλήγοντας, κατά την σημερινή παρουσίαση του προγράμματος, στο αμφιθέατρο του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, συμμετείχαν εκπρόσωποι από τα συναρμόδια Υπουργεία, εκπρόσωποι φορέων και Οργανισμών καθώς και μαθητές της 4ης Δημοτικού στο σχολείου Παπάγου.
Στόχος όλων, αν και ουτοπικός, η εξάλειψη των θανάτων από τροχαία ατυχήματα. Η χώρα μας αυτή τη στιγμή έχει 66 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκους, από 74 παλιότερα, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να έχει στόχο τους 52 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκους.
Διαβάστε περισσότερα: Το μάθημα της Οδικής Ασφάλειας μπαίνει στα σχολεία - iPaideia.gr