Τάκης Τρακουσέλλης (tt@newsauto.gr)
https://www.newsauto.gr/news/apeleftheroste-ton-ellina-apo-to-saravalo/?fbclid=IwAR0wda3bm8EhtbFbtlvl2bzABk-bp0XjsSw9hZrd9AbkLO390LXi9O0o6Ag#.XQzpq-7jSgg.facebook
Την τραγικότητα των Τροχαίων ατυχημάτων βίωσε ιδιαίτερα έντονα η Κοινωνία μας τα τελευταία δύο -κυρίως- χρόνια. Δυστυχώς, πάντα η Ελλάδα είχε μεγάλο πρόβλημα με τα Τροχαία ατυχήματα. Όμως το τελευταίο διάστημα, κυρίως λόγω του νεαρού της ηλικίας των θυμάτων, η κατάσταση είναι συγκλονιστική.
Αλήθεια, τι συμβαίνει με τη γενιά που ενηλικιώθηκε μέσα στην κρίση; Τα παιδιά που στα 12 τους χρόνια βίωσαν την οικονομική κρίση, είδαν τους γονείς τους να ζορίζονται, να αγχώνονται, να κλαίνε νύχτες φορτωμένοι από δυσβάστακτες υποχρεώσεις και τις απαιτητικές ανάγκες μιας οικογένειες. Ας δούμε, λοιπόν, το πρόβλημα κατάματα. Τα περισσότερα παιδιά, που σήμερα είναι γύρω στα 20 και κρατάνε πλέον τιμόνι, δεν έχουν την αυτοκινητική, οδηγική Παιδεία, γιατί δε δέχτηκαν τα ανάλογα ερεθίσματα από την οικογένειά τους. Το θέμα «αυτοκίνητο» είχε αποβληθεί από τις κουβέντες των γονιών, που κρυφακούνε τα παιδιά ρουφώντας μέσα τους κάθε πληροφορία. Και με την ανύπαρκτη εκπαίδευση στη χώρα μας, τα παιδιά αυτά καλούνται σήμερα να βγουν ως οδηγοί στους δρόμους.
Από την άλλη τι αυτοκίνητα οδηγούν; Δείτε τις τραγικές φωτογραφίες των τελευταίων δυστυχημάτων. Αυτοκίνητα 15ετίας στην καλύτερη περίπτωση. Αυτοκίνητα με εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα στα κοντέρ τους και κυρίως κακοσυντηρημένα στη πλειοψηφία τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι η πλειοψηφία των κατόχων παλιών οχημάτων δεν ακολουθούν την προβλεπόμενη από τον κατασκευαστή συντήρηση. Κάνουν τα απαραίτητα, και όταν αυτό χρειαστεί, πάνε στον «μαστροΜήτσο» που τα φτιάχνει ΟΛΑ (και BΜW, και Audi, Fiat, και Lada) και έχει μεταχειρισμένα ανταλλακτικά (αλήθεια που τα βρήκε;). Αυτό λοιπόν είναι ένα κακοσυντηρημένο αυτοκίνητο, που στο παραμικρό λάθος θα σε πετάξει έξω από το δρόμο πάνω στις παράνομες μπαριέρες-φονιάδες των Ελληνικών δρόμων.
Ο Έλληνας έχει εγκλωβιστεί στο σαράβαλο και δεν απολαμβάνει την ασφάλεια του καινούργιου αυτοκινήτου. Ο ηλικιακός μέσος όρος των οχημάτων στην Ελλάδα πλησιάζει τα 20 χρόνια, με τους ρύπους και τα αέρια που εκπέμπει ένα παλιό αυτοκίνητο να είναι κατά 100 φορές περισσότεροι από ένα αντίστοιχου μεγέθους καινούργιο. Παράλληλα, έρχονται σωρηδόν από τις άλλες χώρες ό,τι σαράβαλο θέλουν να ξεφορτωθούν οι Ευρωπαίοι. Τα γυαλίζουν, γυρνάνε τα χιλιόμετρα και τα πουλάνε στον Έλληνα της ανέχειας, ο οποίος αποφάσισε από το 15ετίας να πάει τουλάχιστον στο 5ετίας. Που να ήξερε ο άμοιρος τι αγόρασε…
Πολύ πιθανό να μη χάναμε τα δύο παιδιά στην Αταλάντη, αν αυτά οδηγούσαν ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, με ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας τα οποία στην καλύτερη περίπτωση αποτρέπουν το λάθος, την έξοδο, και στη χειρότερη περιορίζουν τα φαινόμενα αυτά. Για σκεφτείτε πόσο λυπηρό είναι να χαθούν δύο νέα παιδιά για λίγες χιλιάδες ευρώ. Το να πεις τον Έλληνα οδηγό βλάκα και βλήμα, έχει κανένα αποτέλεσμα; Το να ζητήσουμε για άλλη μια φορά να βάλουν το μάθημα της οδικής διαπαιδαγώγησης στα σχολεία, τα αποτελέσματα θα τα δούμε σε μία δεκαετία. Οι κακοί δρόμοι; Μα αυτοί είναι δεδομένοι δυστυχώς. Το θέμα είναι εμείς πως κινούμαστε και με τι αυτοκίνητο, πάνω σε αυτούς.
Σήμερα, όμως, τι γίνεται;
Θα αναφερθώ πάλι σε έρευνες που αποδεικνύουν πως ο κάτοχος ενός καινούργιου αυτοκινήτου φέρεται με μεγαλύτερο σεβασμό στους δρόμους, δεν είναι επιθετικός (έχει ανέβει ψυχολογικά), ενώ η όλη διαδικασία να ψάξει, να διαβάσει, να συγκρίνει, τον έχει κάνει σοφότερο, άρα και με καλύτερη αυτοκινητική Παιδεία.
Δώστε, λοιπόν, δυναμικά κίνητρα στον κόσμο να αλλάξει το αυτοκίνητό του. Εφαρμόστε ένα δυνατό μέτρο απόσυρσης και ανανέωσης του στόλου. Εξαφανίστε τα ηλίθια τεκμήρια (μα 4.000€ για ένα 1,2lt;) και αλλάξτε τον τρόπο εφαρμογής του τέλους ταξινόμησης, που αποτρέπει αγοραστές να βάζουν στα αυτοκίνητά τους περισσότερα συστήματα ασφαλείας γιατί διπλασιάζει το φόρο όλης της αξίας του αυτοκινήτου.
Πιέστε τις τράπεζες να δώσουν χρηματοδοτήσεις για την αγορά νέων αυτοκινήτων.
Βοηθήστε να απελευθερωθούμε από το παλιό, το ταλαιπωρημένο, το ρυπογόνο, το ανασφαλές αυτοκίνητο.
Δεν είναι δύσκολο. Καθαρή ματιά θέλει και μακριά από ιδεοληψίες…
Τάκης Τρακουσελλης
https://www.newsauto.gr/news/apeleftheroste-ton-ellina-apo-to-saravalo/?fbclid=IwAR0wda3bm8EhtbFbtlvl2bzABk-bp0XjsSw9hZrd9AbkLO390LXi9O0o6Ag#.XQzpq-7jSgg.facebook
Την τραγικότητα των Τροχαίων ατυχημάτων βίωσε ιδιαίτερα έντονα η Κοινωνία μας τα τελευταία δύο -κυρίως- χρόνια. Δυστυχώς, πάντα η Ελλάδα είχε μεγάλο πρόβλημα με τα Τροχαία ατυχήματα. Όμως το τελευταίο διάστημα, κυρίως λόγω του νεαρού της ηλικίας των θυμάτων, η κατάσταση είναι συγκλονιστική.
Αλήθεια, τι συμβαίνει με τη γενιά που ενηλικιώθηκε μέσα στην κρίση; Τα παιδιά που στα 12 τους χρόνια βίωσαν την οικονομική κρίση, είδαν τους γονείς τους να ζορίζονται, να αγχώνονται, να κλαίνε νύχτες φορτωμένοι από δυσβάστακτες υποχρεώσεις και τις απαιτητικές ανάγκες μιας οικογένειες. Ας δούμε, λοιπόν, το πρόβλημα κατάματα. Τα περισσότερα παιδιά, που σήμερα είναι γύρω στα 20 και κρατάνε πλέον τιμόνι, δεν έχουν την αυτοκινητική, οδηγική Παιδεία, γιατί δε δέχτηκαν τα ανάλογα ερεθίσματα από την οικογένειά τους. Το θέμα «αυτοκίνητο» είχε αποβληθεί από τις κουβέντες των γονιών, που κρυφακούνε τα παιδιά ρουφώντας μέσα τους κάθε πληροφορία. Και με την ανύπαρκτη εκπαίδευση στη χώρα μας, τα παιδιά αυτά καλούνται σήμερα να βγουν ως οδηγοί στους δρόμους.
Από την άλλη τι αυτοκίνητα οδηγούν; Δείτε τις τραγικές φωτογραφίες των τελευταίων δυστυχημάτων. Αυτοκίνητα 15ετίας στην καλύτερη περίπτωση. Αυτοκίνητα με εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα στα κοντέρ τους και κυρίως κακοσυντηρημένα στη πλειοψηφία τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι η πλειοψηφία των κατόχων παλιών οχημάτων δεν ακολουθούν την προβλεπόμενη από τον κατασκευαστή συντήρηση. Κάνουν τα απαραίτητα, και όταν αυτό χρειαστεί, πάνε στον «μαστροΜήτσο» που τα φτιάχνει ΟΛΑ (και BΜW, και Audi, Fiat, και Lada) και έχει μεταχειρισμένα ανταλλακτικά (αλήθεια που τα βρήκε;). Αυτό λοιπόν είναι ένα κακοσυντηρημένο αυτοκίνητο, που στο παραμικρό λάθος θα σε πετάξει έξω από το δρόμο πάνω στις παράνομες μπαριέρες-φονιάδες των Ελληνικών δρόμων.
Ο Έλληνας έχει εγκλωβιστεί στο σαράβαλο και δεν απολαμβάνει την ασφάλεια του καινούργιου αυτοκινήτου. Ο ηλικιακός μέσος όρος των οχημάτων στην Ελλάδα πλησιάζει τα 20 χρόνια, με τους ρύπους και τα αέρια που εκπέμπει ένα παλιό αυτοκίνητο να είναι κατά 100 φορές περισσότεροι από ένα αντίστοιχου μεγέθους καινούργιο. Παράλληλα, έρχονται σωρηδόν από τις άλλες χώρες ό,τι σαράβαλο θέλουν να ξεφορτωθούν οι Ευρωπαίοι. Τα γυαλίζουν, γυρνάνε τα χιλιόμετρα και τα πουλάνε στον Έλληνα της ανέχειας, ο οποίος αποφάσισε από το 15ετίας να πάει τουλάχιστον στο 5ετίας. Που να ήξερε ο άμοιρος τι αγόρασε…
Πολύ πιθανό να μη χάναμε τα δύο παιδιά στην Αταλάντη, αν αυτά οδηγούσαν ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, με ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας τα οποία στην καλύτερη περίπτωση αποτρέπουν το λάθος, την έξοδο, και στη χειρότερη περιορίζουν τα φαινόμενα αυτά. Για σκεφτείτε πόσο λυπηρό είναι να χαθούν δύο νέα παιδιά για λίγες χιλιάδες ευρώ. Το να πεις τον Έλληνα οδηγό βλάκα και βλήμα, έχει κανένα αποτέλεσμα; Το να ζητήσουμε για άλλη μια φορά να βάλουν το μάθημα της οδικής διαπαιδαγώγησης στα σχολεία, τα αποτελέσματα θα τα δούμε σε μία δεκαετία. Οι κακοί δρόμοι; Μα αυτοί είναι δεδομένοι δυστυχώς. Το θέμα είναι εμείς πως κινούμαστε και με τι αυτοκίνητο, πάνω σε αυτούς.
Σήμερα, όμως, τι γίνεται;
Θα αναφερθώ πάλι σε έρευνες που αποδεικνύουν πως ο κάτοχος ενός καινούργιου αυτοκινήτου φέρεται με μεγαλύτερο σεβασμό στους δρόμους, δεν είναι επιθετικός (έχει ανέβει ψυχολογικά), ενώ η όλη διαδικασία να ψάξει, να διαβάσει, να συγκρίνει, τον έχει κάνει σοφότερο, άρα και με καλύτερη αυτοκινητική Παιδεία.
Δώστε, λοιπόν, δυναμικά κίνητρα στον κόσμο να αλλάξει το αυτοκίνητό του. Εφαρμόστε ένα δυνατό μέτρο απόσυρσης και ανανέωσης του στόλου. Εξαφανίστε τα ηλίθια τεκμήρια (μα 4.000€ για ένα 1,2lt;) και αλλάξτε τον τρόπο εφαρμογής του τέλους ταξινόμησης, που αποτρέπει αγοραστές να βάζουν στα αυτοκίνητά τους περισσότερα συστήματα ασφαλείας γιατί διπλασιάζει το φόρο όλης της αξίας του αυτοκινήτου.
Πιέστε τις τράπεζες να δώσουν χρηματοδοτήσεις για την αγορά νέων αυτοκινήτων.
Βοηθήστε να απελευθερωθούμε από το παλιό, το ταλαιπωρημένο, το ρυπογόνο, το ανασφαλές αυτοκίνητο.
Δεν είναι δύσκολο. Καθαρή ματιά θέλει και μακριά από ιδεοληψίες…
Τάκης Τρακουσελλης