Πέμπτη 29 Μαρτίου 2012

"Πράσινο φως" για τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη



Τα μεγάλα έργα της δεκαετίας αρχίζουν σιγά-σιγά να παίρνουν σάρκα και οστά. Μετά την χτεσινή απόφαση του Υπουργείου Υποδομών για την δημοπράτηση με παραχώρηση των ζεύξεων Σαλαμίνας και Λευκάδας ουσιαστικά δίδεται η εκκίνηση σε ένα νέο γύρο μεγάλων οραματικών έργων που σήμερα έχει ανάγκη όσο ποτέ η χώρα.

Εκτός από αυτά τα έργα περιμένουμε το επόμενο διάστημα άλλα δύο έργα να προστεθούν στη λίστα των νέων μεγάλων έργων με παραχώρηση. Το πρώτο είναι ο νέος αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη και το δεύτερο είναι η προώθηση και πάλι της κατασκευής του Νέου Αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου.
Τα έργα αυτά διαθέτουν μεγάλους προϋπολογισμούς και θα τονώσουν τον τομέα των κατασκευών τα επόμενα χρόνια. Εκτός από το Αεροδρόμιο του Ηρακλείου τα υπόλοιπα τρία έργα είναι σε αρκετά πρόωρη κατάσταση και θα μας απασχολήσουν τα επόμενα 2-3 χρόνια μέχρι να φτάσουμε στο σημείο να ξεκινήσουν να κατασκευάζονται.

Εκτός όμως από την σημαντική αξία που έχουν ως έργα στόχος είναι αυτή η νέα γενιά έργων με παραχώρηση να αναβαθμίσει και τις περιοχές στις οποίες θα κατασκευαστούν. Τα οφέλη μίας υποθαλάσσιας σήραγγας στη Σαλαμίνα είναι γνωστά. Τα διόδια θα είναι σημαντικά χαμηλότερα από τα σημερινά φέρυ και η μετακίνηση από και προς το Πέραμα θα είναι υπόθεση ενός λεπτού.

Ο άξονας Ελευσίνα- Θήβα-Υλίκη θα αναβαθμίσει τις περιοχές που περνά ενώ θα φέρει πιο κοντά την Πελοπόννησο από τη Στερεά Ελλάδα τη Θεσσαλία και τη Βόρεια Ελλάδα κατά 60 χιλιόμετρα. Σε αυτό το έργο θα μπορούσε να αναπτυχθεί και Σιδηρόδρομος που θα διευκολύνει τις επιβατικές αλλά κυρίως τις εμπορευματικές μεταφορές από τα λιμάνια και τις πόλεις τις Πελοποννήσου και της Ελευσίνας σε όλη την Ελλάδα.

Το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου θα αναβαθμίσει τουριστικά και όχι μόνο την Κρήτη ενώ θα είναι ένα από τα πιο κομβικά αεροδρόμια σε όλη την Ανατολική Μεσόγειο χάρις στην θέση στην οποία θα κατασκευαστεί ενώ θα δώσει μεγάλες αναπτυξιακές ωθήσεις στην οικονομία της Κρήτης.

Τέλος, αυτά τα έργα θα δώσουν την απαιτούμενη δόση στην απασχόληση που τόσο ανάγκη έχει ο δοκιμαζόμενος κατασκευαστικός κλάδος με θύματα τόσο τις τεχνικές εταιρείες (από τις πιο μεγάλες μέχρι τις πιο μικρές) όσο και τον τεράστιο κλάδο των επαγγελμάτων που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με τις κατασκευές.
Πηγή:ypodomes.com