Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2013

Χιλιάδες οι καταγγελίες πολιτών για εισπρακτικές εταιρείες




Διευκρινίσεις από τις τράπεζες και τις εταιρείες πιστωτικών καρτών έχει ζητήσει η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μετά από πολλές καταγγελίες πολιτών σε βάρος εταιρειών ενημέρωσηςοφειλετών (εισπρακτικές) και τις πρακτικές που χρησιμοποιούν.

Όπως αποκαλύπτεται σε έγγραφο που διαβιβάστηκε στη Βουλή, «έχει υποβληθεί στην Αρχή μεγάλος αριθμός αιτήσεων πολιτών σχετικά με τη δραστηριότητα των εταιρειών ενημέρωσης οφειλετών, εκ των οποίων οι περισσότερες είναι προσφυγές/καταγγελίες και οι λοιπές, ερωτήματα. Όλες οι υποθέσεις έχουν ομαδοποιηθεί κατά αντικείμενο και η Αρχή, για αυτές που υπάγονται στην εξαιρετική αρμοδιότητά της, έχει απευθύνει έγγραφα προς τις τράπεζες και τις εταιρείες πιστωτικών καρτών που είναι οι δανειστές, με τα οποία ζητήθηκαν διευκρινίσεις και αναμένονται απαντήσεις, οι οποίες θα καθορίσουν τον περαιτέρω χειρισμό των υποθέσεων».

Το έγγραφο, που υπογράφεται από τον πρόεδρο της Αρχής Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πέτρο Χριστόφορο, διαβιβάστηκε στη Βουλή από τον υπουργό Δικαιοσύνης Αντώνη Ρουπακιώτη, μετά από ερώτηση που είχε καταθέσει ο βουλευτής της ΝΔ Χρίστος Δήμας, με την οποία ζητούσε την επανεξέταση και τροποποίηση του γενικού θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των εταιρειών ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις, διότι γίνεται κατάχρηση του δικαιώματος επικοινωνίας που έχουν με τον οφειλέτη.

Στον βουλευτή είχε απαντήσει, εγγράφως τον περασμένο Νοέμβριο και ο υφυπουργός Ανάπτυξης Αθανάσιος Σκορδάς, διαβιβάζοντας στοιχεία για τις περιπτώσεις που η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή διαπίστωσε παράβαση των διατάξεων του Ν. 3758/2009 για τις εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών. Από τα στοιχεία αυτά προέκυπτε ότι η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή προέβη στην επιβολή προστίμων, ύψους 390.000 ευρώ, σε έξι εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών, σε έναν δανειστή και μια εταιρεία που δεν ήταν εγγεγραμμένη στο Μητρώο των Εταιρειών Ενημέρωσης.