Πέμπτη 3 Απριλίου 2014

“Εκοψε” τα πάντα για να πληρώνει την τράπεζα!


“Ξέρεις τί είναι να έχω κόψει τα πάντα για να πληρώνω την τράπεζα και εκείνοι να εξακολουθούν να με παίρνουν τηλέφωνο;” - λέει ο Η.Μ., δημόσιος υπάλληλος που μαζί με την πλειοψηφία των Ελλήνων είδε τα τελευταία 6 χρόνια το εισόδημά του να παίρνει την κατιούσα και μαζί την καθημερινότητά του να αλλάζει, προκειμένου να ανταποκρίνεται στις οικονομικές υποχρεώσεις του.

Όπως δημοσιεύει το cretalive, πατέρας δύο παιδιών και όντας ο μοναδικός που εργάζεται στο σπίτι, ο Η. φρόντισε πριν μερικούς μήνες να προχωρήσει σε ρύθμιση του δανείου του προκειμένου να μη βρεθεί ποτέ στη δυσάρεστη θέση να μην μπορεί να πληρώσει τις δόσεις του. Και όντως, ως και σήμερα, δεν έχει αφήσει καμία δόση ακάλυπτη.

“Στεγαστικό δάνειο, καταναλωτικό και κάρτα είναι όλα ενήμερα. Δεν έχω τίποτα στο “κόκκινο”, τα πληρώνω όλα, κάθε μήνα” – λέει ο δημόσιος υπάλληλος, που πριν λίγες ημέρες δέχτηκε ένα τηλεφώνημα από υπάλληλο τράπεζας που έχει αναλάβει … το άχαρο καθήκον του “χωροφύλακα” των δόσεων. Κι αν δεν ήταν το ύφος της υπαλλήλου μπλαζέ, ίσως και να λέγαμε ότι “μια δουλειά είναι κι αυτή”, όμως η υπάλληλος αποδείχτηκε … βασιλικότερη του βασιλέως, ήτοι φανατικότερη ακόμη και από … την ίδια την τράπεζα.

Η συνομιλία ξεκίνησε με τη γνωστή ενημέρωση περί ηχογράφησης και κατόπιν πέρασε στο “παρασύνθημα”: “Έχετε μια καθυστερημένη δόση” – ανακοίνωσε η υπάλληλος αφήνοντας εμβρόνητο τον Η.Μ. που κάθε μήνα, με το που πληρώνεται, σπεύδει να καταβάλλει το ποσό που αντιστοιχεί στη μηνιαία δόση του.

Το … τεράστιο αμάρτημά του όμως (ή μήπως του Δημοσίου στο οποίου εργάζεται) είναι ότι πληρώνεται κάθε 27 του μήνα, ενώ η δόση λήγει στις 25. Δυο μέρες καθυστέρηση δηλαδή, είναι αρκετές, ενώ την ίδια στιγμή, ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσοστό των δανειοληπτών το έχουν ρίξει … στην “παλαβή” και, λόγω και της οικονομικής συγκυρίας, έχουν κάνει … στάση πληρωμών.

Η συνομιλία με την υπάλληλο, ωστόσο, συνεχίστηκε, συναγωνιζόμενη στα ίσια ακόμη και το “σουρεάλ” του Αλμοδοβάρ. Μάλλον η γυναίκα δεν μπορούσε να “δεχτεί” ότι δεν “τσάκωσε” κάποιον αφερέγγυο δανειολήπτη:

“Έχετε και ένα υπόλοιπο απλήρωτο!” – είπε, αποκτώντας το πλεονέκτημα. “Τί υπόλοιπο είναι αυτό;” απάντησε απορημένος ο δημόσιος υπάλληλος, που σημειωτέον την ώρα εκείνη απασχολούνταν από την εργασία του, σε καίριο πόστο όπου εργάζεται. “Έχετε υπόλοιπο 97 λεπτά!” – απάντησε ικανοποιημένη (!) για το “λαβράκι” που τσάκωσε. Στην Ελλάδα των υπερχρεωμένων αποδεικνύεται ότι είμαστε και … εγκεφαλικά χρεωκοπημένοι, χωρίς κριτήριο και ιεράρχηση των προτεραιοτήτων.

Πίσω από το ακουστικό βρισκόταν μια υπάλληλος που πιθανότατα θα έχανε τη δουλειά της, αν δεν ήταν αρκετά “φανατική”. Ίσως για αυτό αποφάσισε να δείξει τον εργασιακό της ζήλο διεκδικώντας 0,97 ευρώ, ποσό δηλαδή που δεν καλύπτει ούτε το κόστος της κλήσης στο κινητό του..