Παρασκευή 20 Απριλίου 2018

Η Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού ως μέρος της καλής λειτουργίας του σχολείου


Εκείνος που θα συμβάλει στην επιτυχία της εκπαιδευτικής διαδικασίας αλλά και την άλλη πλευρά της παιδείας μας την παιδαγωγική, αναμφισβήτητα είναι ο Εκπαιδευτικός. Εάν θέλουμε να το πούμε καλύτερα, είναι εκείνος που συντελεί στην επιτυχία και των δύο αυτών παραγόντων, για να μπορούμε να πετύχουμε ένα μέρος της καλής λειτουργίας του σχολείου.

Γράφει ο Γιάννης Σηφάκης είναι Καθηγητής στη β/θμια εκπ/ση στο Ηράκλειο

Για να αξιολογήσουμε ένα εκπαιδευτικό θα πρέπει πρώτα πρώτα να δούμε για ποι’o εκπαιδευτικό προσωπικό θα μπορούμε να κάνουμε λόγο.

Σε άλλες χώρες οι εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται με διαφορετικό σύστημα από το δικό μας . Επιτελούν διαφορετικό έργο αλλά και η όποια πολιτεία τον φροντίζει με διαφορετικό τρόπο (αμοιβή ,συνθήκες εργασίας και κοινωνική κατάταξη ) απ’ ότι εμείς βλέπουμε σήμερα για τον Έλληνα εκπαιδευτικό . Για να αξιολογήσουμε τον Έλληνα εκπαιδευτικό θα πρέπει να δούμε αν είναι μόνιμος ,είναι αναπληρωτής , είναι ωρομίσθιος , αν είναι ωρομίσθιος που;

Και θα ρωτήσει κάποιος αν θα πρέπει να αξιολογούμαστε σε μια εκπαιδευτική διαδικασία, που ο ρόλος μας έχει βαρύνουσα σημασία για μια πολιτεία που δεν θα αποτελεί εξαίρεση από όλα τα προηγμένα κράτη παγκοσμίως .

Δύο είναι οι τάσεις για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, στη πρώτη εντάσσονται οι συνάδελφοι κατά της αξιολόγησης και στη δεύτερη εκείνοι που είναι υπέρ της αξιολόγησης .

Να δούμε τα πράγματα όμως και από τις δυο πλευρές ξεκινώντας από την πρώτη .

Θα μπορούν να ισχυριστούν ότι

Ο καθηγητής ως επιστήμονας θα μπορεί να εκτελεί τα καθήκοντα του επαρκέστατα αλλά και οι όποιες πράξεις θα συνοδεύονται με ευσυνειδησία .

Ο καθηγητής θέλει να αξιολογηθεί αρκεί να τον αξιολογούν αντικειμενικά και μάλιστα από εξειδικευμένους για να μπορέσουμε να προάγουμε-βελτιώσουμε όλοι μαζί την εκπαιδευτική διαδικασία .Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι πολύ δύσκολο να εξασφαλίσουμε στην πράξη τα συγκεκριμένα .

Οι καθηγητές θεωρούν την αξιολόγηση ως ένα μέσο της πολιτείας για να τον έχει στα χέρια της και να τον χρησιμοποιεί ανάλογα και μάλιστα ισχυρίζονται ότι καταργείται ο ρόλος τον οποίο πρέπει να έχει ένας δάσκαλος .

Και εάν δεν γίνει σωστά δεν θα καταστραφεί η σχέση εκπαιδευτικού και αξιολογητών φορέων της εκπαίδευσης θα ρωτούσε ο ένας συνάδελφος τον άλλο ;

Θα γίνει με επιστημονικό τρόπο η αξιολόγηση μας; συζητείται ανάμεσα στα λεγόμενα πηγαδάκια αυτών που έχουν αυτή την άποψη και αυτός ο τρόπος θα βελτιώσει τον εκπαιδευτικό και όχι θα τον τιμωρήσει .

Δεν εμπιστεύονται την αξιολόγηση, που η διαδικασία της θα οδηγήσει σε εκλογή θέσης ή αμοιβής με βάση κάποια πράγματα της απόδοσης τους .

Το ρίσκο της ανθρώπινης αξιολόγησης δεν μπορεί να το εξασφαλίσει καμιά διαδικασία ακούγεται σε άλλες συζητήσεις συναδέλφων.

Τέλος, το άγχος το οποίο θα έχει ο κάθε εκπαιδευτικός, δεν θα του επιτρέπει να αποδώσει όπως θα απέδιδε όταν δεν το είχε.

Διαβάστε περισσότερα: Η Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού ως μέρος της καλής λειτουργίας του σχολείου - iPaideia.gr