Εκρηκτικές
διαστάσεις παίρνουν τη νέα σχολική χρονιά τα προβλήματα της Παιδείας.
Η ίδια η ηγεσία του υπουργείου μίλησε δημόσια για τις ελλείψεις με
τις οποίες ξεκινά η νέα χρονιά, καλώντας ουσιαστικά το λαό να αποδεχτεί
τη λειτουργία της Παιδείας με... τα ψίχουλα που περισσεύουν από τα
χρήματα που χαρίζονται ξεδιάντροπα στο μεγάλο κεφάλαιο.
Η νέα σχολική χρονιά θα
ξεκινήσει με 2.000 λιγότερα σχολεία, λόγω των περσινών συγχωνεύσεων, με
χιλιάδες κενά και λιγότερους εκπαιδευτικούς, λόγω του παγώματος των
προσλήψεων. Ανακοινώθηκαν 546 προσλήψεις ενώ ανέρχονται σε 6.000 οι
συνταξιοδοτήσεις. Επιπλέον, το μακροχρόνιο καθεστώς των διορισμών με το
«σταγονόμετρο», έχει συσσωρεύσει ήδη ανικανοποίητες ανάγκες για
εκπαιδευτικούς.
Η ηγεσία του υπουργείου
Παιδείας μιλά για «εξορθολογισμό» του ανθρωπίνου δυναμικού και των
πόρων», αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε «μπαλώματα» με
υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε όλη την Ελλάδα.
Τα βιβλία δεν θα είναι όλα
έτοιμα με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Οι δαπάνες για τις
λειτουργικές ανάγκες των σχολείων κομμένες αναγκάζοντας τους γονείς να
βάλουν το χέρι στην τσέπη, Από πέρσι είχε ήδη χτυπήσει «καμπανάκι» για
τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων και τη μεταφορά μαθητών, που
τελικά θα κληθούν να πληρώσουν από το πετσοκομμένο εισόδημά τους.
Το μάρμαρο θα κληθούν να το πληρώσουν τα παιδιά των εργαζομένων, των φτωχών λαϊκών στρωμάτων.
Το υπουργείο μπορεί να
επαναλαμβάνει ότι προχωρούν οι αλλαγές στην εκπαίδευση, η οικοδόμηση
του «νέου σχολείου» όμως στην πραγματικότητα είναι ένα σχολείο το
οποίο στηρίζεται στη θέση ότι δεν μπορούν να έχουν όλα τα σχολεία το
ίδιο πρόγραμμα σπουδών και όλα τα παιδιά την ίδια μόρφωση, υψώνοντας νέα
εμπόδια στη μόρφωση των παιδιών των λαϊκών στρωμάτων. Στο περιεχόμενό
του, στη λειτουργία του και τους στόχους του θα είναι έρμαιο της
«αγοράς» - των αναγκών του βάρβαρου εκμεταλλευτικού συστήματος. Ένα
σχολείο που θα αναπαράγει την ημιμάθεια προβάλλοντας την «αλήθεια» του
συστήματος, που θα αναζητά χορηγούς και «ευεργέτες» για να λειτουργήσει
και θα φορτώνει τους νέους με δεξιότητες αντίστοιχες με τις ανάγκες των
επιχειρήσεων, αντί για στέρεα γνώση.
Τα προβλήματα των
συγχωνεύσεων, της υποχρηματοδότησης, των ελλείψεων σε προσωπικό, της
μεταφοράς των μαθητών, καθώς και τα ζητήματα του περιεχομένου της
εκπαίδευσης και της υποβάθμισης του ενιαίου, δημόσιου δωρεάν σχολείου
για όλα τα παιδιά, το έχουμε φέρει επανειλημμένα στο Περιφερειακό
Συμβούλιο.
Δυστυχώς η στάση που
κράτησε και κρατά η πλειοψηφία του επιβεβαιώνει ότι «βάζετε πλάτη» για
να προχωρήσει η αντιεκπαιδευτική πολιτική.
Ζητάμε να πάρετε θέση και να
μας απαντήσετε τι μέτρα θα πάρετε για την απρόσκοπτη λειτουργία των
σχολείων της Περιφέρειας, όχι σύμφωνα με τις επιταγές της Ε.Ε., των
επιχειρηματιών, της κ. Διαμαντοπούλου, αλλά σύμφωνα με τις πραγματικές
ανάγκες, παιδαγωγικές, οικονομικές κ.λ.π.
ΧΡΟΝΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ,
ΓΚΙΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ,
ΝΤΟΥΡΟΥ ΣΟΦΙΑ (ΙΩΑΝΝΑ)