Πέμπτη, 18 Μαΐου 2017

Αυτοσυγκέντρωση




Η Αυτοσυγκέντρωση είναι ένας από τους παράγοντες που επηρεάζουν την απόδοση και συνάμα την επιτυχία του αθλητή.
Χωρίς αυτοσυγκέντρωση ένας αθλητής δεν μπορεί να αποδώσει στο μέγιστο των δυνατοτήτων του.

Πώς μπορεί ένας αθλητής να βελτιώσει την συγκέντρωση του είτε κατα την προπόνηση είτε κατά την διάρκεια του αγώνα;

Κάθε αθλητής που αντιμετωπίζει πρόβλημα με την συγκέντρωση του και συνάμα την προσοχή του, θα πρέπει ν’ αναπτύξει και να εξασκήσει κάποιες στρατηγικές για να βελτιωθεί.

Ο Αθλητικός Ψυχολόγος μπορεί με διάφορους τρόπους να συμβάλει και να βοηθήσει τον αθλητή. Πως;

Με συμβουλευτική και με την εκμάθηση των κύριων ψυχολογικών τεχνικών.
Επίσης, σε συνεργασία με τον προπονητή ή τον γυμναστή, θα πρέπει να εφαρμοστούν ασκήσεις κατά την διάρκεια της προπόνησης οι οποίες θα βοηθήσουν τον αθλητή να προετοιμαστεί στο να μπορεί να αντιμετωπίσει τα εξωτερικά ερεθίσματα που πιθανόν του αποσπούν την προσοχή. Για παράδειγμα ασκήσεις που περιέχουν Τεχνικούς θορύβους, Προπόνηση με δύσκολες αγωνιστικές συνθήκες πχ αγωνιστικό διπλό με την ύπαρξη του διαιτητή ο οποίος σφυρίζει άδικα για την ομάδα με συνέπεια οι παίκτες να πρέπει να προσπαθούν να ελέγχουν την συγκέντρωσή τους αλλά και τα συναισθήματά τους. Οι ασκήσεις επίσης που βοηθούν στην εξάσκηση μετακίνησης της προσοχής είναι πολύ σημαντικές.

Η αυτοσυγκέντρωση είναι ένας από τους παράγοντες που επηρεάζουν την απόδοση και συνάμα την επιτυχία του αθλητή. Χωρίς αυτοσυγκέντρωση ένας αθλητής δεν μπορεί να αποδώσει στο μέγιστο των δυνατοτήτων του. Έτσι, Αθλητής, Προπονητής αλλά και Αθλητικός ψυχολόγος με σωστή συνεργασία μπορούν να δουλέψουν και να βοηθήσουν τον πρώτο, να μάθει να διαχειρίζεται τα ερεθίσματα που επηρεάζουν την ποιότητα της αυτοσυγκέντρωσης του.

Θάλεια Παναγή, (MSc., MA).
Αθλητική Ψυχολόγος,
Εγγεγραμμένη Συμβουλευτική Ψυχολόγος
Επιστημονική Συνεργάτιδα στο πανεπιστήμιο UCLan Cyprus