Σάββατο 1 Σεπτεμβρίου 2012

Ετοιμάζουν διόδια στο δρόμο Σχηματάρι - Χαλκίδα


ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΤΟΥ ΠΑΝΕΥΒΟΪΚΟΥ ΒΗΜΑΤΟΣ
ΠΗΓΗ:http://www.panevoiko.gr/


Νέο χαράτσι περιμένει του Ευβοείς και τους επισκέπτες του Νομού
Τα έσοδα θα δίνονται στον παραχωρησιούχο ανάδοχο που κατασκευάζει την... Ιόνια οδό!
Πίστωση ύψους 5,3 εκατομμυρίων ευρώ ενέκρινε ο αναπλ. υπουργός Ανάπτυξης Σταύρος Καλογιάννης για την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Σχηματαρίου - Χαλκίδας, δεν αποκλείεται όμως το γεγονός ν' αποτελέσει και την αφορμή για την εγκατάσταση νέων διοδίων στο δρόμο αυτό.
Η πίστωση διατίθεται από εθνικούς πόρους για την κατασκευή αντιολισθηρής ασφαλτικής στρώσης, η οποία είναι αναγκαία για την πληρότητα του έργου.
Πρόκειται για εξέλιξη, θετική μεν ως προς την ολοκλήρωση του έργου, ωστόσο κρύβει σοβαρά το ενδεχόμενο της εγκατάστασης διοδίων, αφού ως γνωστόν χρόνια τώρα έχει παραχωρηθεί η εκμετάλλευση του τμήματος Σχηματαρίου - Χαλκίδας στον παραχωρησιούχο της Ιόνιας Οδού.

Οργίσμένη επιστολή Μπουραντά στον αρμόδιο υπουργό
Για το θέμα αυτό ο αντιπεριφερειάρχης Ευβοίας Θανάσης Μπουραντάς, ύστερα από την σχετική ενημέρωση που είχε απο το «ΠΑΝΕΥΒΟΪΚΟΝ ΒΗΜΑ» και τις αποκλειστικές πληροφορίες τις οποίες έλαβε από την εφημερίδα, έστειλε προ ημερών σχετική επιστολή στον υπουργό Ανάπτυξης Κωνστ. Χατζηδάκη, με την οποία χαρακτηρίζει «ακατανόητη ενέργεια της Πολιτείας να παραχωρήσει το οδικό τμήμα που οδηγεί από το Σχηματάρι στη Χαλκίδα στον παραχωρησιούχο της Ιόνιας Οδού, που βρίσκεται στην Δυτική Ελλάδα».
Παράλληλα, ο Θανάσης Μπουραντάς υπογραμμίζει ότι «το συγκεκριμένο έργο, μήκους 11 χιλιομέτρων, έχει κατασκευασθεί ως δημόσιο έργο και έχει χρηματοδοτηθεί από το ΠΕΠ Στερεάς Ελλάδας».

Η επιστολή
Στην επιστολή του ο αντιπεριφερειάρχης Ευβοίας υπογραμμίζει ακόμη τα εξής:
«Η έντονη διαφωνία μας για την απρέπεια και τον εμπαιγμό προέρχεται από το γεγονός ότι το τμήμα του δρόμου αυτού βρίσκεται μέσα στα όρια του Νομού μας και έτσι θα υποχρεωθούν οι Ευβοείς και οι επισκέπτες μας να πληρώνουν για διόδια 30 χρόνια για την αποπληρωμή ενός δρόμου (Ιόνιας Οδού), από τον οποίο μπορεί να μην περάσουν ποτέ, ενώ οι ίδιοι χάνουν κάθε τόσο ανθρώπινες ζωές.

Προσβολή
»Οι Ευβοείς - συνεχίζει ο Θαν. Μπουραντάς - θα πληρώνουν και για την ΠΑΘΕ, όμως πρόκειται για αυτοκινητόδρομο και είναι δικαίωμα της Πολιτείας να τον χρησιμοποιήσει όπως κρίνει αυτή σκόπιμο.
»Η απόφαση θεωρείται μεγάλη προσβολή για τους Ευβοείς και δεν πρόκειται να γίνει αποδεκτή, ενδεχομένως δε μπορεί να ιδωθεί θετικά μόνον αν τα ποσά από τα νέα διόδια διατεθούν αποκλειστικά για την ανακατασκευή του οδικού δικτύου της Ευβοίας».
Σύμφωνα με τις αποκλειστικές πληροφορίες του «Π.Β.», μαζί με την δημοπράτηση του έργου «Ολοκλήρωση οδικού άξονα Σχηματάρι - Χαλκίδα» και μετά την διάθεση της πιστώσεως των 5,3 εκατ. ευρώ, το αρμόδιο Υπουργείο κινείται ήδη και για την εξασφάλιση των εγκρίσεων για τους περιβαλλοντικούς όρους, που είναι άλλωστε απαραίτητοι για την εγκατάσταση των νέων διοδίων.

Κώστας Αφένδρας