Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2012

Βιωματικό εργαστήριο ευαισθητοποίησης για τα ΑμΕΑ και τα εμποδιζόμενα άτομα στο ΣΕΚ Λιβαδειάς


Μ’ αφορμή τη 3η Δεκεμβρίου, ημέρα των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (ΑμΕΑ), ο Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ν. Βοιωτίας, (ΣΣΝ), σε συνεργασία το Ελληνικό Κέντρο Ψυχικής Υγιεινής και Ερευνών, (ΕΚΕΨΥΕ), διοργάνωσαν βιωματικό εργαστήριο με στόχο της ευαισθητοποίηση των μαθητών. Στο εργαστήριο συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες του τμήματος Δομικών Έργων (ΔΕ), του ΕΠΑΛ – ΣΕΚ Λιβαδειάς.

«Αρχικά έγινε ενημέρωση των μαθητών για τα ΑμΕΑ και τη διαφορετικότητα, για τα προβλήματα και τις προκαταλήψεις που αντιμετωπίζουν. Ακολούθησε το εργαστήριο, με τους μαθητές να προσπαθούν να μετακινηθούν στην αίθουσα και να εκτελέσουν καθημερινές και συνηθισμένες δραστηριότητες, είτε καθισμένοι σε αναπηρικό αμαξίδιο, είτε φορώντας μάσκα και χρησιμοποιώντας μπαστούνι τυφλών», σημείωσε ο υπεύθυνος του προγράμματος Γιάννης Ηλίας.

Στη συνέχεια έγινε συζήτηση και οι μαθητές περιέγραψαν τα συναισθήματα που βίωσαν, τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν στην μετακίνησή τους στο χώρο και απαρίθμησαν τα εμπόδια που εντόπισαν. Το εργαστήριο έκλεισε με την κατάθεση προτάσεων –λύσεων, που διευκολύνουν την προσβασιμότητα όλων των εμποδιζόμενων ανθρώπων και συνδέθηκε με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του τμήματος Δομικών Έργων.

«Το ΣΕΚ Λιβαδειάς έχει σκοπό την σωστή και άρτια εργαστηριακή εκπαίδευση των μαθητών της Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ώστε με την αποφοίτηση τους να είναι ικανοί να συνεχίσουν τις σπουδές τους ή να ασκήσουν το επάγγελμα τους με επιτυχία. Στο πλαίσιο αυτό τέτοιου είδους εργαστήρια προσφέρουν σημαντικές εμπειρίες στους μαθητές σήμερα ώστε αύριο να επαλειφθούν πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα στις δραστηριότητες της καθημερινότητας τα άτομα με ειδικές ανάγκες», σημείωσε μεταξύ άλλων ο διευθυντής του Σχολικού Εργαστηριακού Κέντρου Λιβαδειάς Κωνσταντίνος Καλοβρέκτης

«Τα άτομα με ειδικές ανάγκες είναι αποκλεισμένα από αρκετές καθημερινές δραστηριότητες και αυτό οφείλεται στο ότι δεν υπάρχουν έργα υποδομής κατάλληλα για τα άτομα αυτά» σημείωσε ο καθηγητής του ΕΠΑΛ Χρήστος Παπαδόπουλος και πρόσθεσε: «Ο δικός μας ο τομέας με αντικείμενο τα έργα υποδομής και ανάπτυξης μιας χώρας είναι ο πιο κατάλληλος να ενδιαφερθεί για τα άτομα αυτά ευαισθητοποιώντας τους μαθητές ώστε να μπορέσουν να κατανοήσουν και να λάβουν υπόψη τους τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα Άτομα με Ειδικές Ανάγκες. ΑΜΕΑ αύριο μπορεί να είναι ο οποιοσδήποτε, είτε από ατύχημα είτε από ασθένεια. Οπότε είναι σημαντικό ορισμένα πράγματα σε διάφορες εγκαταστάσεις να έχουν προβλεφθεί. Πολλά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα τα Άτομα με Ειδικές Ανάγκες, είτε στα σπίτια τους, είτε σε δημόσια κτήρια οφείλονται στον κακό σχεδιασμό, στο ότι δεν προβλέφθηκαν οι ανάγκες».

Τέλος οι διοργανωτές ευχαρίστησαν τους μαθητές του τμήματος ΔΕ που αγκάλιασαν τη δραστηριότητα και συμμετείχαν ενεργητικά, τους εκπαιδευτικούς, τη Διευθύντρια του ΕΠΑΛ και το Διευθυντή του ΣΕΚ Λιβαδειάς, για την άμεση ανταπόκριση και τη φιλοξενία τους.