Ενδοκυβερνητικές
τριβές οδήγησαν στην απόσυρση των αμφιλεγόμενων, αν μη τι άλλο,
διατάξεων της τροπολογίας του υπουργείου Εσωτερικών και η… μπίλια των
περιορισμών των εμφανίσεων των υποψηφίων, έκατσε, προς το παρόν
τουλάχιστον, στις ρυθμίσεις που ίσχυαν με βάση το προηγούμενο καθεστώς.
Αντιθέτως το πλαίσιο που αφορά τις εκλογικές δαπάνες ανά υποψήφιο και
ανά συνδυασμό, παραμένει όπως όριζε σχετική πρόσφατη απόφαση του
υπουργείου.
Ως προς τις εμφανίσεις των υποψηφίων, υπενθυμίζεται ότι, με βάση το νόμο 3870/2010 επιτρέπονταν για όλους (και τους επικεφαλής):
-Δύο εμφανίσεις σε κάθε ραδιοφωνικό και τηλεοπτικό σταθμό εθνικής εμβέλειας
-Μία εμφάνιση σε κάθε ραδιοφωνικό και τηλεοπτικό σταθμό εθνικής εμβέλειας
-Μία εμφάνιση σε κάθε ιστοσελίδα
Σύμφωνα με οδηγία του ΕΣΡ, ως εμφανίσεις θεωρούνται:
i. οι προσωπικές συνεντεύξεις των ανωτέρω υποψηφίων,
ii. η συμμετοχή τους σε οργανωμένες συζητήσεις,
iii. η κάλυψη, κατόπιν αιτήματος τους της προεκλογικής τους περιλαμβανομένων και εκείνων που εντάσσονται στα δελτία ειδήσεων, και δραστηριότητας.
Η εν λόγω οδηγία καθορίζει τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, καθώς και το πλαίσιο που διέπει τις διαφημίσεις και τα μηνύματα κοινωνικού περιεχομένου.
Διαβάστε την οδηγία ΕΔΩ
Διαβάστε ολόκληρο το νόμο 3870/2010 ΕΔΩ
Το οικονομικό πλαίσιο
Ως προς τις εμφανίσεις των υποψηφίων, υπενθυμίζεται ότι, με βάση το νόμο 3870/2010 επιτρέπονταν για όλους (και τους επικεφαλής):
-Δύο εμφανίσεις σε κάθε ραδιοφωνικό και τηλεοπτικό σταθμό εθνικής εμβέλειας
-Μία εμφάνιση σε κάθε ραδιοφωνικό και τηλεοπτικό σταθμό εθνικής εμβέλειας
-Μία εμφάνιση σε κάθε ιστοσελίδα
Σύμφωνα με οδηγία του ΕΣΡ, ως εμφανίσεις θεωρούνται:
i. οι προσωπικές συνεντεύξεις των ανωτέρω υποψηφίων,
ii. η συμμετοχή τους σε οργανωμένες συζητήσεις,
iii. η κάλυψη, κατόπιν αιτήματος τους της προεκλογικής τους περιλαμβανομένων και εκείνων που εντάσσονται στα δελτία ειδήσεων, και δραστηριότητας.
Η εν λόγω οδηγία καθορίζει τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, καθώς και το πλαίσιο που διέπει τις διαφημίσεις και τα μηνύματα κοινωνικού περιεχομένου.
Διαβάστε την οδηγία ΕΔΩ
Διαβάστε ολόκληρο το νόμο 3870/2010 ΕΔΩ
Το οικονομικό πλαίσιο
Τα όρια των εκλογικών δαπανών ανά υποψήφιο δημοτικό
σύμβουλο και ανά συνδυασμό καθορίζει, ενόψει των επικείμενων δημοτικών
εκλογών, απόφαση του υπουργείου Εσωτερικών.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την απόφαση, τα ανώτατα όρια
εκλογικών δαπανών όπως αυτά προκύπτουν με βάση τους συντελεστές της
παρ. 2β του άρθρου 7 του ν. 3870/2010 «Εκλογικές δαπάνες συνδυασμών και
υποψηφίων και έλεγχος αυτών, κατά τις περιφερειακές και δημοτικές
εκλογές» (Α΄ 138) καθορίζονται ανά υποψήφιο δημοτικό σύμβουλο και
ανάλογα με τον πληθυσμό της εκλογικής περιφέρειας στην οποία
ανακηρύσσεται υποψήφιος ως εξής:
α. σε εκλογικές περιφέρειες με πληθυσμό μέχρι 30.000 κατοίκους σε 1.500€
β. σε εκλογικές περιφέρειες με πληθυσμό 30.001 έως 60.000 κατοίκους σε 2.000€
γ. σε εκλογικές περιφέρειες με πληθυσμό 60.001 έως 100.000 κατοίκους σε 2.500€
δ. σε εκλογικές περιφέρειες με πληθυσμό 100.001 έως 150.000 κατοίκους σε 3.000€
ε. σε εκλογικές περιφέρειες με πληθυσμό 150.001 έως 200.000 κατοίκους σε 3.500€
στ. σε εκλογικές ενότητες με πληθυσμό πάνω από
200.000 κατοίκους και για κάθε 100.000 κατοίκους πάνω από τις 200.000,
το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο των εκλογικών δαπανών για κάθε υποψήφιο
αυξάνεται κατά 1.000€.
Δείτε αναλυτικότερα τα ανώτατα όρια των δαπανών και τους συντελεστές ΕΔΩ