Καμία πτώση στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και το φετινό καλοκαίρι. Την ίδια ώρα που τα εισοδήματα των Ελλήνων έχουν συρρικνωθεί και η κοινωνία βράζει, σε μια περίοδο που η Ελλάδα αναζητά τον τουρισμό για να πάρει μια «ανάσα» η οικονομία της, οι ναυτιλιακές εταιρίες έχουν διατηρήσει τις τιμές των εισιτηρίων τους στα ύψη. Οι κατά περιόδους μικρές προσφορές από ακτοπλοϊκές εταιρίες δεν συνιστούν παρά την εξαίρεση στον κανόνα.Στην Ελλάδα του Μνημονίου, ο Έλληνας καλείται να πληρώσει περισσότερο από το μισό μισθό του μονάχα για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια εφόσον θέλει να πάει διακοπές δια θαλάσσης.
Ένα ανδρόγυνο, που επιθυμεί να πάρει μαζί του και αμάξι θα πρέπει να πληρώσει 326 ευρώ μετ' επιστροφής για την Πάρο από τον Πειραιά και μάλιστα στην οικονομική θέση έχοντας μαζί του και ένα ανήλικο παιδί (4 έως 10 ετών). Λίγο χαμηλότερες φαίνεται να είναι οι τιμές και για Σκιάθο ή Σποράδες εφόσον ξεκινήσει κανείς από Άγιο Κωνσταντίνο ή Βόλο.
Συνολικά 119 ευρώ μετ' επιστροφής θα πληρώσει από την πλευρά του ένα ζευγάρι όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα Τα Νεα, που θα ταξιδέψει (σε 15 ώρες) στην οικονομική θέση για Ρόδο. Όσο περίπου αντιστοιχεί δηλαδή και το αεροπορικό εισιτήριο για το νησί.
Ακόμα και ένα ταξίδι στον Αργοσαρωνικό στην Αίγινα, καθίσταται δύσκολο καθώς για ένα ζευγάρι που θα ταξιδέψει με το ανήλικο παιδί του και το Ι.Χ. μόνο για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια θα πρέπει να πληρώσει 102 ευρώ.
Η δυνατότητα που δίνεται στα ταξίδια προς Μήλο ή Κυκλάδες από Πειραιά να επιλέξουν συμβατικό ή ταχύπλοο πλοίο μπορεί να κάνει λίγο οικονομικότερο το ταξίδι, αλλά οι επιβάτες θα πρέπει να ταξιδέψουν και να ταλαιπωρηθούν ατέλειωτες ώρες.
Σχετικά οικονομική πάντως παραμένει η Κρήτη. Οι ακτοπλοϊκές της εταιρίες είναι οι μόνες που παρέχουν εκπτώσεις σε επιβάτες αν τα εισιτήρια κοπούν μετ' επιστροφής αλλά και σε ταξίδι οικογενείας με 4κλινη καμπίνα η εταιρία παρέχει προσφορά για δωρεάν διαμονή του τρίτου ατόμου.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης σε δηλώσεις του την περασμένη εβδομάδα δήλωσε χαρακτηριστικά ότι «το κόστος των εισιτηρίων αποτελείται από τους φόρους του 23% ΦΠΑ από το κόστος της διατήρησης των γραμμών σε μια δεκάμηνη εξυπηρέτηση». Πρόσθεσε πως «δεν υπάρχει περιθώριο αυτή τη στιγμή για μείωση των φόρων αυτών κάτι που επηρεάζει και το ακτοπλοϊκό κόστος, όπως επίσης και την διατήρηση των γραμμών αλλά και το κόστος των καυσίμων που τα τελευταία χρόνια έχει υπερδιπλασιαστεί».
Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Επιβατών Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών Γιάννης Θεολογίτης, αναφέρει πάντως χαρακτηριστικά στο δημοσίευμα ότι «οι παλιές καλές εποχές για την ελληνική ακτοπλοΐα δεν ξανάρχονται» ενώ προσθέτει ότι τα «εισιτήρια είναι τόσο ακριβά που δεν ανταποκρίνονται πλέον σε καιρό κρίσης στην τσέπη του Έλληνα. Και παραμένουν φυσικά σε τέτοια υψηλά επίπεδα γιατί οι ναυτιλιακές δεν είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα».