Παρά το μπαράζ γεωπολιτικών εντάσεων το 2016, ο τουρισμός αποδείχθηκε ανθεκτικός παρουσιάζοντας ανάπτυξη 4% στα διεθνή και στα ταξίδια εσωτερικού, ενώ καινοτομίες που δρουν εξαιρετικά ενισχυτικά σε αυτόν φαίνεται πως θα κυριαρχήσουν και μέσα στο 2017.
Έτσι, σύμφωνα με την έρευνα της Euromonitor, η κυρίαρχη τάση είναι τα ταξίδια χωρίς... αποσκευές!
Τα ξενοδοχεία και τα brand από το χώρο της μόδας συνεργάζονται προσφέροντας βολικές ταξιδιωτικές υπηρεσίες και προϊόντα. Οι ταξιδιώτες, με τους millennials να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή, θα εγκαταλείψουν σταδιακά τις αποσκευές στο σπίτι προτιμώντας την ενοικίαση ρούχων και παπουτσιών στον προορισμό. Πρόκειται να μια επανάσταση που φέρνει η οικονομία διαμοιρασμού, η οποία εξαπλώνεται και πέρα από τα αυτοκίνητα και τα διαμερίσματα.
Μια έρευνα από το Westfield Shopping στο Ηνωμένο Βασίλειο και στις ΗΠΑ διαπίστωσε ότι σχεδόν το ήμισυ των καταναλωτών ηλικίας 25 έως 34 ετών θα ενδιαφερόταν για ένα μηνιαίο πρόγραμμα ενοικίασης ρούχων, επώνυμης φίρμας, καθώς είναι ακριβά για αγορά.
Η τάση αυτή θα προφέρει νέες ευκαιρίες στη βιομηχανία της μόδας, καθώς σχεδιαστές και πωλητές ρούχων θα έχουν ένα τεράστιο κοινό στα 28,5 εκατ. δωμάτια ξενοδοχείων σε όλο τον κόσμο. Αντίθετα, οι αεροπορικές εταιρείες θα χάσουν έσοδα από τη μείωση των αποσκευών.
Ήδη διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες προσαρμόζουν τις υπηρεσίες τους σε αυτήν την τάση. Η μάρκα Westin της Starwood, για παράδειγμα, μισθώνει ρούχα και παπούτσια για τους επισκέπτες έναντι 5 δολαρίων. Start-up επιχειρήσεις, επίσης, έχουν εισέλθει στο πεδίο αυτό, προσφέροντας μια βαλίτσα ρούχα για ενοίκαση σε πελάτες ξενδοχείων και σπιτιών της Airbnb. ενώ το κατάστημα μόδας Pimkie έχει εγκαταστήσει "Μπαρ Μίνι μόδας" σε ξενοδοχεία σε Αμβέρσα, Βρυξέλλες, Μιλάνο και Παρίσι, με τα ρούχα να είναι διαθέσιμα για αγορά μέσω μιας υπηρεσίας στυλ μίνι-μπαρ. Το Virgin Hotel Chicago, εξάλλου, διαθέτει υπηρεσία θυρωρείου που επιτρέπει στους επισκέπτες να προμηθευτούν ρουχισμό για το δωμάτιο.