Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2014

Αυτοδιοικητικό Ριζοσπαστικό Κίνημα Θήβας

ΣΕ ΠΑΝΙΚΟ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΜΕΘΟΔΕΥΣΕΩΝ  Θήβα, 28-11-2014

Η ανακοίνωση της ΔΕΠΟΔΑΘ, αποτελεί την αντίδραση των αιρετών του μνημονίου απέναντι στην αντίσταση στα σχέδια να γίνει Ανώνυμη Εταιρεία ο περιφερειακός ΦΟΔΣΑ. Βρίσκονται σε προφανή πανικό λόγω της αποκάλυψης των κυβερνητικών σχεδίων και της προσπάθειας να ληφθεί απόφαση από το ΔΣ του περιφ. ΦΟΔΣΑ, πριν συζητηθεί το θέμα στα δημοτικά συμβούλια.
Δηλώνουν ότι είναι υπέρ της δημόσιας διαχείρισης. Τότε ποιο είναι το πρόβλημα τους να γίνει σύνδεσμος Δημοσίου Δικαίου η ΔΕΠΟΔΑΘ και να παραμείνει δημοσίου δικαίου ο περιφ. ΦΟΔΣΑ;
Σε ότι αφορά το βραβείο που έλαβε από τους εργολάβους της ΠΑΣΕΠΠΕ, μόνο προς έπαινο δεν είναι. Προς προβληματισμό είναι, και προς υπενθύμιση του συγκεκριμένου ρόλου.
Για το θέμα της διαχείρισης του ΧΥΤΑ Θήβας, οι υπηρεσίες της χρεώθηκαν με 49,37€/ανά τόνο το 2012 (στοιχεία διοικητικού απολογισμού ΔΕΠΟΔΑΘ 2012, απόφαση 58/2012, αφού ξέχασαν στην ανακοίνωση, ότι χρεώνουν και τις υποστηρικτικές υπηρεσίες το 2011 με 12,03€/ανά τόνο) και με 59,74€/ανά τόνο το 2013 (39,62 € για τέλος απόρριψης και 20,12€ για υποστηρικτικές υπηρεσίες καθαριότητας των δήμων.- στοιχεία διοικητικού απολογισμού ΔΕΠΟΔΑΘ 2013, απόφαση 71/2014).
Το 2013, η ΔΕΠΟΔΑΘ χρέωσε 776χιλ.€ το Δήμο Θήβας, εκ των οποίων, για απόρριψη και χρήση ΧΥΤΑ, 680χιλ. € και για υπηρεσίες καθαριότητας, 96χιλ.€, και προϋπολόγισε 1.126.000€ για το 2015, δηλαδή επιπλέον 446 χιλ.€ από το τέλος απόρριψης και χρήσης ΧΥΤΑ (αποκλειστικά δηλ. για υποστηρικτικές της καθαριότητας υπηρεσίες) και 350χιλ.€, επιπλέον του συνολικού ποσού του 2013!!!.
Μάλιστα με γραπτό κείμενο του διευθυντή της, δεν μας ενημέρωσε ότι δεν είναι υποχρεωμένη να δίνει λογαριασμό στα δημοτικά συμβούλια αλλά μόνο στους μετόχους;
Για την καύση και τη δημόσια διαχείριση: Ξεχνούν οι συντάκτες της ανακοίνωσης της ΔΕΠΟΔΑΘ, ότι α)η ΔΕΠΟΔΑΘ οργάνωσε τις επισκέψεις στα εργοστάσια καύσης στο Παρίσι, β)παρουσίασε την πρόταση να υποδεχθεί η Θήβα με ΣΔΙΤ όλα τα απορρίμματα της περιφέρειας το 2011; Ότι αυτά ακυρώθηκαν από λαϊκές αντιδράσεις;


Επιπλέον, από τις ενημερωτικές συναντήσεις που κάναμε, προέκυψε από τη μελέτη της ΜΕΑ, αυτή θα υποδέχεται σε ποσοστό περίπου του 90% σύμμεικτα τα απορρίμματα, ενώ από την επεξεργασία, α) το κομπόστ θα είναι στο μεγαλύτερο μέρος του επιμολυσμένο, ως σύμμεικτο β) το τελικό υπόλειμμα θα είναι πολύ μεγάλο, που σημαίνει ότι θα θάβεται (ή θα καίγεται), καθώς και από τη λειτουργία θα επιβαρυνθούν τα δημοτικά τέλη. Αυτή είναι ορθολογική διαχείριση εξοικονόμησης πόρων η προωθείται η παραγωγή ενέργειας, σε βάρος της ορθολογικής διαχείρισης;
Και βέβαια για το ΔΣ της ΔΕΠΟΔΑΘ, η δημόσια αποκεντρωμένη διαχείριση με διαλογή στην πηγή με κοινωνικό έλεγχο και συμμετοχή, αποτελεί πισωγύρισμα, ενώ οι φιλοεργολαβικές επιλογές του ΔΣ της ΔΕΠΟΔΑΘ, αποτελούν «πρόοδο». Και μάλιστα το τονίζουν: "Οι δημοτικές αρχές που συμμετέχουν στον Φο.Δ.Σ.Α, δεν θα επιτρέψουν κανένα πισωγύρισμα". Λένε βέβαια και για τις τοπικές κοινωνίες, αλλά αυτές δεν τις έχουν ρωτήσει.
Δεν διαχειρίζεται η ΔΕΠΟΔΑΘ με εργολάβους το ΧΥΤΑ και τις «υποστηρικτικές υπηρεσίες»; Στους εργολάβους δεν προσλαμβάνονται εργαζόμενοι με συμβάσεις μηνών; Εργάζονται στους εργολάβους συγγενικά πρόσωπα δημοτικών συμβούλων και υποψήφιων των συνδυασμών τους; Ποια διεκδίκηση έκανε να στελεχωθεί ο φορέας με μόνιμο προσωπικό; Τώρα, δεν προκήρυξε καινούριο "διαγωνισμό υποστηρικτικών" συμβάσεων για διαχείριση του ΧΥΤΑ Θήβας και Λαμίας; Ποιος λέει αλήθεια λοιπόν, και ποια μικρά και μεγάλα συμφέροντα και πελατειακά δίκτυα εξυπηρετούνται μέσω αυτής της βολικής κατάστασης;
Ποιος συνέταξε το καταστατικό του περιφερειακού ΦΟΔΣΑ; Προβλέπεται σ’ αυτό, ή όχι, η αποκομιδή και η καθαριότητα των Δήμων, μαζί με όλο το υπόλοιπο κύκλωμα (μονάδες επεξεργασίας και χώροι ταφής) στους σκοπούς του; Ας μην μας ξαναπούν το γνωστό παραμύθι: "οι Δήμοι αποφασίζουν". Είδαμε πόσο αποφασίζουν όταν επιχείρησαν να συστήσουν τον ΦοΔΣΑ ερήμην των δημοτικών συμβουλίων ολόκληρης της περιφέρειας. Σε καιρούς μνημονίων, όταν οι υπηρεσίες καθαριότητας των Δήμων δεν έχουν προσωπικό για να ασκήσουν τις λειτουργίες τους, είναι παραπάνω από βέβαιο ότι σε ελάχιστο χρόνο θα έχουν μεταφερθεί όλα σε εργολάβους μέσω του ΦΟΔΣΑ, που θα μπορεί να αυξάνει το κόστος για τους πολίτες χωρίς κανένας Δήμος να μην μπορεί από μόνος του να εφαρμόσει δική του πολιτική για τα δημοτικά τέλη.
Ποιος έχει αναλάβει την πρόταση για την αναθεώρηση του περιφερειακού σχεδιασμού; Ποιος εισηγήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο Λαμίας στις 24/11/2014 το θέμα του περιφ. ΦΟΔΣΑ κλπ; Ποιος υπέβαλλε δικαστική προσφυγή για το θέμα της ΑΕ και σήμερα απέκτησε «περιφερειακή συνείδηση»; Ποιος συμμετέχει στο δίκτυο ΦΟΔΣΑ και μας έχει αποκαλύψει τις επαφές του δικτύου με την TASK FORCE; Ποιοί είναι σε διαρκή επαφή με την κυβέρνηση, ερήμην των πολιτών; Γιατί δεν προχώρησαν οι ενέργειες διαλογής στην πηγή στη ενότητα μας, ώστε να εκτραπούν από την τελική διάθεση (ταφή) τα βιοαποδομήσιμα (οργανικά); Μήπως γιατί θα μείωναν στο μισό τις ποσότητες και η ΜΕΑ θα είχε εισαγόμενη ποσότητα ΑΣΑ την μισή ποσότητα της Διαχειριστικής Ενότητας κατ’ αρχάς (και στη συνέχεια ακόμα μικρότερη με τη διαλογή στην πηγή για τα υπόλοιπα ανακυκλώσιμα) και επομένως δεν θα ήταν αναγκαία μια τέτοια μεγάλη μονάδα; Γιατί επιδιώκουν σώνει και καλά την ΜΕΑ των 21,5 εκατ. €, των σύμμεικτων απορριμμάτων, αφού δεν είναι αναγκαία μεγάλη μονάδα, αν προωθηθεί η προδιαλογή στην πηγή;
Γιατί θέλουν Ανώνυμη εταιρεία τον περιφ. Φορέα, αν θέλουν να προωθήσουν τη δημόσια διαχείριση σύμφωνα με τη νομοθεσία περί διαλογής στην πηγή και όχι την ενεργειακή αξιοποίηση;
Είναι λοιπόν ή δεν είναι η ΔΕΠΟΔΑΘ σε πλήρη συνεργασία με την κυβέρνηση και τις φιλοεργολαβικές επιλογές της, πίσω από την οργάνωση του περιφερειακού ΦΟΔΣΑ σε ΑΕ και με συγκεκριμένο πλαίσιο;
Ποια συμφέροντα λοιπόν, εξυπηρετούν οι συγκεκριμένες επιλογές;
Των δημοτών πάντως όχι.