Από 23 υπάλληλοι έμειναν 11 και συνταξιοδοτούνται άλλοι 5…
Εμπαιγμός και απαξίωση της Βοιωτίας από το υπ. Οικονομικών και την Γ.Γ.Δ.Ε…
Μέσα σε 5 ημέρες «έδωσαν» 25 οργανικές θέσεις στην Θήβα, δεν έφτασε καμία, όμως οι αποσπασμένοι δεν επέστρεψαν και 208 νεοδιόριστοι τοποθετήθηκαν παντού πλην της Βοιωτίας!
Ούτε καν τραγική δεν μπορεί πλέον να περιγράφεται η κατάσταση στην εφορία Θηβών, αφού σε ελάχιστο χρονικό διάστημα δεν θα λειτουργεί, όπως όλα δείχνουν, μετά τις τρίχρονες αναδιαρθρώσεις του υπουργείου Οικονομικών, που ξεκίνησαν με το κλείσιμο πολλών Δ.Ο.Υ ,αφού κάπου έμειναν μια ανά νομό και αλλού υποβιβάστηκαν σε τμήματα χωρίς καμία ουσιαστική αρμοδιότητα..
Η εφορία Θηβών, έχει στοχοποιηθεί από το 2012, καθώς άλλοτε πάει για κλείσιμο και άλλοτε για υποβάθμιση, έγιναν αλλεπάλληλες προσπάθειες, κινητοποιήσεις και συναντήσεις με υπουργούς και υφυπουργούς, χωρίς κανένα αποτέλεσμα όμως, ώσπου από 1 Ιουλίου 2013 αποφασίζεται η κατάργηση των Τμημάτων Ελέγχων Δικαστικού των Δ.Ο.Υ Θηβών – Άμφισσας και η απορρόφηση τους από την Δ.Ο.Υ Λιβαδειάς…
Στην εφορία παραμένουν άμεσα 21 υπάλληλοι, μετά την υποχρεωτική μετακίνηση 8 υπαλλήλων στην Λιβαδειά , μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου αποχωρούν 6 με συνταξιοδότηση και αποσπάσεις και πλέον οι εναπομείναντες υπάλληλοι γίνονται 15, συνεχίζοντας να λειτουργούν με τεράστιες δυσκολίες, προσπαθώντας όμως, με εσωτερικές αλλαγές και κάλυψη περισσοτέρων αντικειμένων από έναν υπάλληλο, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι πολίτες …
Παράλληλα, άλλαξε και όλο το φορολογικό πλαίσιο και η εσωτερική οργάνωση των Δ.Ο.Υ, με συγχώνευση τμημάτων, χωρίς ωστόσο, να δοθεί η δυνατότητα χρονικά για ενημέρωση των εργαζομένων σε περισσότερα φορολογικά αντικείμενα …
«Η κατάσταση άρχισε να προοιωνίζεται τραγική! Από την αρχή του Σεπτεμβρίου, 3 συναδέλφισσες από το τμήμα εσόδων εξέφρασαν την πρόθεσή τους για συνταξιοδότηση μέσα στον Νοέμβριο και ακολούθησε η δ/ντρια της Δ.Ο.Υ, οπότε αρχίζει ένας μαραθώνιος υπηρεσιακών εγγράφων και τηλεφωνικών επικοινωνιών με την Δ/νση Διοικητικής Οργάνωσης της Γ.Γ.Δ.Ε και άλλους αρμόδιους, αλλά στην καλύτερη των περιπτώσεων αντιμετωπίσαμε κατανόηση» τονίζει ο Αλέξης Λάσκος, εργαζόμενος στην εφορία Θηβών, μέλος του Δ.Σ του Συλλόγου εργαζομένων των Δ.Ο.Υ Βοιωτίας Εύβοιας και μέλος του Δ.Σ της ΠΟΕ-Δ.Ο.Υ, αναφερόμενος στα όσα επακολούθησαν και αξίζουν προσοχής, γιατί δείχνουν από μόνα τους το μέλλον της Δ.Ο.Υ Θηβών και των φορολογουμένων της περιοχής …
Στις 6 Νοεμβρίου 2014, με απόφαση της Γ.Γ.Δ.Ε, κατανέμεται το υφιστάμενο προσωπικό της σε οργανικές θέσεις και συγκεκριμένα 25 για την εφορία της Θήβας, στις 7 Νοεμβρίου , με άλλη απόφαση της Γ.Γ.Δ.Ε οι αποσπασμένοι υπάλληλοι της Δ.Ο.Υ Θηβών σε Λιβαδειά και Χαλκίδα παίρνουν οργανική θέση στις Δ.Ο.Υ που ήσαν αποσπασμένοι και το αποκορύφωμα φτάνει μετά από 4 ημέρες, στις 11 Νοεμβρίου, όταν 208 νεοδιόριστοι τοποθετούνται κυρίως σε κεντρικές υπηρεσίες, αλλά και σε όλη την χώρα πλην της Βοιωτίας!
Και όλα αυτά συμβαίνουν την ώρα που η Δ.Ο.Υ Θήβας εξυπηρετεί περισσότερους από 30.000 φορολογούμενους φυσικά πρόσωπα και περισσότερα από 3.000 Νομικά πρόσωπα, η συναλλαγή συνεχώς διογκώνεται , γιατί ενώ ένα μεγάλο μέρος έχει γίνει ηλεκτρονικά , οι διορθώσεις όλων αυτών των ηλεκτρονικά υποβληθέντων δηλώσεων έρχονται στην ΔΥΟ για έλεγχο, που σημαίνει ότι πρέπει να υπάρχουν υπάλληλοι για να διεκπεραιώσουν τις εργασίες , καθώς σε διαφορετική περίπτωση και οι εκκρεμότητες συσσωρεύονται και η πίεση του κόσμου, οπότε δημιουργούνται εντάσεις…
Το πιο εκπληκτικό όμως είναι, ότι η υπό «κατάργηση» Δ.Ο.Υ Θήβας κατέλαβε την 4η θέση πανελλαδικά στα αποτελέσματα του 7μήνου 2014 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2013! …
Η τραγικότητα άρχισε να συνειδητοποιείται και από φορείς της περιοχής, δηλαδή επαγγελματίες συναλλασσόμενους με την εφορία, πραγματοποιείται σύσκεψη στο Δημαρχείο, φεύγει επιστολή Δημάρχου για συνάντηση με την Γ.Γ.Δ.Ε και τον υφ. Οικονομικών κ. Μαυραγάνη, αλλά μέχρι σήμερα αποτέλεσμα μηδέν, εκτός μιας απάντησης του σε ερώτηση του βουλευτή Βοιωτίας Γ. Σταθά για το θέμα, ότι αναγνωρίζει μεν το πρόβλημα, αλλά παραπέμπει την λύση στο αόριστο μέλλον…
Ας δούμε όμως, πως περιγράφει την τραγικότητα της σημερινής κατάστασης ο Α. Λάσκος….
Το Τμήμα Συμμόρφωσης, με 5 αντικείμενα, στελεχώνουν 5 υπάλληλοι, το Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης, με 4 αντικείμενα, στελεχώνουν 4 υπάλληλοι και το Τμήμα Εσόδων, με 6 αντικείμενα και σημαντικά, ένας υπάλληλος και όλα τα τμήματα αυτά δουλεύουν χωρίς Δ/ντή και χωρίς Προϊστάμενο Εσόδων..
«Σύμφωνα με ένα πρόχειρο «περίγραμμα» που συντάξαμε, απαιτούνται τουλάχιστον 22 άτομα. Όπως καταλαβαίνετε, υπάρχει πρακτικά αδυναμία λειτουργίας του τμήματος Εσόδων και οριακή λειτουργία των υπολοίπων τμημάτων, με εξυπηρέτηση μόνο της τρέχουσας καθημερινής συναλλαγής, με συσσώρευση εκκρεμοτήτων και φυσικά δεν υπάρχει καμία δυνατότητα αναπλήρωσης στην περίπτωση ασθένειας ή άδειας συναδέλφου» υπογραμμίζει ο κ. Λάσκος, εξηγώντας και τις επιπτώσεις στους συναδέλφους του και τους φορολογούμενους….
Το τμήμα εσόδων δεν θα μπορεί ουσιαστικά να λειτουργεί, με αποτέλεσμα να μην γίνονται εργασίες που επιστρέφουν στην υπηρεσία από ηλεκτρονικές συναλλαγές που γίνονται από τις τράπεζες, δηλαδή, ενώ το υπουργείο έχει οδηγήσει τους πολίτες στις τράπεζες για να εξοφλούν τους φόρους, αυτό για να ολοκληρωθεί ως συναλλαγή , θα πρέπει στις περισσότερες των περιπτώσεων να υπάρξει ένας υπάλληλος , που θα τακτοποιήσει λογιστικά αυτή την πληρωμή. Άρα φορολογούμενοι που έχουν εξοφλήσει μέρος των οφειλών τους , έρχονται τώρα να κάνουν ρύθμιση και οι συναλλαγές φαίνονται ανεξόφλητες , γιατί δεν υπάρχει υπάλληλος να τακτοποιήσει λογιστικά αυτή την πληρωμή.
Άλλο μεγάλο πρόβλημα είναι οι επιστροφές και διαγραφές των φόρων. Οι δυο υπάλληλοι που ασχολούνταν με αυτό, συνταξιοδοτήθηκαν και πλέον δεν θα μπορούν να διενεργούνται οι επιστροφές και διαγραφές, που σημαίνει ότι κάνοντας μια τροποιητική δήλωση ο φορολογούμενος , π.χ στον ΕΝΦΙΑ και μειώνοντας τον φόρο , λαμβάνει ένα νέο εκκαθαριστικό , αλλά για να ολοκληρωθεί η διαδικασία και να διαγραφεί η επιπλέον διαφορά, θα πρέπει πάλι υπάλληλος να τακτοποιήσει λογιστικά αυτή την διαδικασία..
«Οι φορολογούμενοι δεν μπορούν να αντιληφθούν όλη αυτή την διαδικασία , κι έχουν δίκιο, καθώς από την μια υφίσταται φοροαφαίμαξη και από την άλλη ταλαιπωρία και οι πρώτοι που εισπράττουμε τις αντιδράσεις και ύβρεις είμαστε εμείς, που γινόμαστε ο σάκος του μποξ » επισημαίνει ο κ. Λάσκος, εκφράζοντας παράλληλα την ανησυχία του και για την τύχη της Δ.Ο.Υ Λιβαδειάς, η οποία επίσης δεν ενισχύθηκε σε προσωπικό, οδηγούμενη σε κατάρρευση λόγω αδυναμίας λειτουργίας, καθώς το μεγαλύτερο μέρος των φορολογουμένων, που εξυπηρετεί ως προς τις υπηρεσίες του τμήματος ελέγχου και του δικαστικού, αφορούν φορολογούμενος της Θήβας.
«Αν δεν μπορεί να λειτουργήσει υποστηρικτικά η Δ.Ο.Υ Θήβας , είτε με την αποστολή φακέλων είτε με την διεκπεραίωση της αλληλογραφίας , είτε με την παράσταση σε δικαστήριο , θα καταρρεύσει αναγκαστικά και η Λιβαδειά} καταλήγει ο κ. Λάσκος ..
«Η 4η εισπρακτικά Δ.Ο.Υ της Ελλάδας το 2014 δεν θα μπορεί να λειτουργήσει λόγω έλλειψης προσωπικού, πάρα μόνο εκ περιτροπής, που σημαίνει ότι θα πηγαίνει ο μικρομεσαίος και θα του λένε δεν γίνεται σήμερα, έλα άλλη μέρα. Είχαν υποσχεθεί ότι δεν θα μας ταλαιπωρήσουν , όταν έκαναν, υπόγεια κέντρο την Λιβαδειά, αποδυναμώνοντας την Θήβα, αλλά μας δούλεψαν. . Να σταματήσει τώρα η ταλαιπωρία των μικρομεσαίων, γιατί εμείς παλεύουμε να τους δώσουμε χρήματα που ψάχνουν και αυτοί δεν ξέρουν τι τους γίνεται» τονίζει ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματοβιοτεχνών Θήβας Χρ. Χαρατσής, χαρακτηρίζοντας παράλληλα τον προϋπολογισμό που ψηφίζεται «αντικοινωνικό αντιεπιχειρηματικό, που πνίγει τον μικρομεσαίο και δεν του δίνει την δυνατότητα να αντέξει επαγγελματικά»…
«Μάχομαι όπως όλοι οι Έλληνες για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο καθένας χωριστά και το κάθε νοικοκυριό, μαζί και οι δικηγόροι, καθώς δημιουργούνται ανακατατάξεις απρόσμενες και με βάνδαλο τρόπο. Όλοι ενωμένοι να αγωνιστούμε για να υπάρξει ελπίδα» τονίζει ο Γ. Ψυχογιός, Δικηγόρος και Περιφερειακός Σύμβουλος.. «Η έλλειψη προσωπικού στην Δ.Ο.Υ Θηβών έχει επιπτώσεις και το υφιστάμενο προσωπικό και στους φορολογούμενους και στο δημόσιο, που δεν θα μπορεί να εισπράξει φόρους. Οι λογιστές επηρεαζόμαστε 100% , γιατί με τα 11 άτομα που υπάρχουν από τα 25 που ήσαν, δεν προχωρά τίποτα» τονίζει και ο Πρόεδρος του Συλλόγου Λογιστών Θήβας …
Άμεσα επηρεάζονται και οι Συμβολαιογράφοι, που υποστηρίζουν τους φορολογούμενους στις τροποποιητικές για τον ΕΝΦΙΑ, σύμφωνα με την εκπρόσωπο των Συμβολαιογράφων Θήβας Αγ. Σαρή – Παπαϊωάννου, που δηλώνει χαρακτηριστικά μάλιστα: «Το κράτος συνεχώς λέει ότι δεν έχει χρήματα, αλλά η Δ.Ο.Υ Θήβας είναι από εκείνες που φέρνουν χρήματα κι εμείς οι επαγγελματίες λέμε ότι προσέχουμε όσους μας φέρνουν χρήμα. Όταν τους πετάξουμε ,τις συνέπειες θα τις υποστούμε όλοι και σαν φορολογούμενοι γατί θα ανεβάσουν τους φόρους»…
Καυστικότατος είναι όμως ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θήβας Ν. Στρατέλος, τόσο για την πολιτική γενικά όσο και για την τακτική που ακολουθείται στην εφορία Θηβών…
«Διαμαρτυρόμαστε για τις ενέργειες των βουλευτών και της κυβέρνησης, που απαξιώνουν τα πάντα και τα οδηγούν σε κλείσιμο. Είναι ωραίο να βγαίνεις και να λες στον κόσμο ότι δεν θα κλείσεις την Δ.Ο.Υ, αλλά να θεωρείς ότι απευθύνεσαι σε ηλίθιους, μη κάνοντας καμία προσπάθεια να την στελεχώσεις. Άρα την απαξιώνουν για να κλείσει από μόνη της, αυτός είναι ο σκοπός τους, γιατί δεν είμαστε ηλίθιοι. Να σταματήσουν τα παιχνίδια τους, ως εδώ», με τον Δήμαρχο Θηβαίων Σπ. Νικολάου να δηλώνει πως «Θα πρέπει κάποτε και η κεντρική εξουσία να ακούει και τους επαρχιακούς φορείς, που υποφέρουν και περισσότερο ο κόσμος, που είναι πολύς», απαιτώντας άμεσα λύση και αναφερόμενος στα όσα έχουν προηγηθεί και τις ενέργειες, που έχουν γίνει φτάνοντας μέχρι την επερώτηση του Γ. Σταθά και την μεταφορά της επιστολής στον υφ. Οικονομικών χέρι με χέρι με τον κ. Μπασιάκο, η οποία όμως παραμένει ακόμη χωρίς απάντηση.
viotiki-ora.gr