Παρασκευή, 3 Μαρτίου 2017

Διατροφή για να πάρει «άριστα» στο σχολείο



Άρρηκτα συνδεδεμένη με τη σχολική απόδοση είναι, σύμφωνα με έρευνες, η διατροφή των μαθητών. Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι μαθητές που καταναλώνουν επαρκείς ποσότητες φρούτων, λαχανικών, πρωτεΐνης, φυτικών ινών και προσλαμβάνουν λιγότερες θερμίδες από λίπη έχουν λιγότερες πιθανότητες σχολικής αποτυχίας.

Ωστόσο, οι πραγματικές διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων μαθητών απέχουν απ' αυτόν τον κανόνα. Τα ελληνόπουλα πρωτοστατούν στην κατανάλωση γλυκών, αναψυκτικών και σνακ όπως τσιπς και γαριδάκια -είδη που δεν διστάζουν, προκειμένου να τα προμηθευτούν, ακόμη και να πηδήξουν τη σχολική μάντρα.

Τα παιδιά επηρεάζονται έντονα τόσο από τις συνήθειες των γονέων τους και των συνομηλίκων τους. Στον -δυτικού τύπου- τρόπο ζωής μας, η σύγχρονη εργαζόμενη-σύζυγος-μαμά δεν έχει ούτε τον χρόνο, ούτε ίσως και τα ψυχικά αποθέματα να μαγειρέψει. Τα ωράρια εργασίας είναι εξαντλητικά και συχνά το ταχυφαγείο είναι η εύκολη λύση. Επιπλέον, η τηλεόραση «βομβαρδίζει» τα παιδιά με διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων και ροφημάτων που το μόνο που προσφέρουν είναι άδειες θερμίδες με τη μορφή σακχάρων και κακής ποιότητας λιπαρών (τρανς και κορεσμένων).

Οι ειδικοί συμφωνούν ότι ο πυρήνας των διατροφικών προτιμήσεων του παιδιού διαμορφώνεται στην προεφηβική ηλικία, δηλαδή ως την ηλικία των 10 ετών. Γι’ αυτό και τονίζουν ότι το παιδί, την πρώτη δεκαετία της ζωής του, θα πρέπει να εκτεθεί και να μάθει να καταναλώνει μια ευρεία γκάμα τροφών.

Ωστόσο, υπάρχουν πολλά ακόμη που θα μπορούσαν να γίνουν, όπως το να υπάρχει το μάθημα της διατροφής και κάθε σχολείο να διαθέτει τον εξειδικευμένο διαιτολόγο του. Ας μη λησμονούμε πως η πρόληψη, μέσα από τη διατροφική εκπαίδευση, αποτελεί το κυριότερο εργαλείο για την αντιμετώπιση της παιδικής παχυσαρκίας.

Τι να του δώσετε μαζί στο σχολείο;

Φρούτα και λαχανικά: Επιλέξτε φρούτα και λαχανικά που μπορούν εύκολα να συσκευαστούν. Τα αποξηραμένα φρούτα αποτελούν μια καλή λύση.
Σάντουιτς: Αφήστε τη φαντασία σας να ταξιδέψει πιο μακριά από το κλασικό ζαμπόν-τυρί. Χρησιμοποιήστε το κοτόπουλο που σας περίσσεψε, βάλτε μελιτζάνα και τυρί, τόνο ή σολομό, αβγό ή κοτοσαλάτα.
Σπιτικές πίτες, όπως σπανακόπιτα, πρασόπιτα και κολοκυθόπιτα.
Σπιτικό κέικ, κουλουράκια ή μπισκότα.

Πηγή: stogiatro.gr