Σάββατο, 28 Σεπτεμβρίου 2013

Υπερψηφίστηκε επί της αρχής το ν/σ για για τα ΚΤΕΛ


Με τις ψήφους της Ν.Δ., του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ ψηφίσθηκε επί της αρχής το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών για τα ΚΤΕΛ, που όμως περιλαμβάνει και διατάξεις για την ίδρυση Ρυθμιστικής Αρχής Επιβατικών Μεταφορών (ΡΑΕΜ), για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και για τα ταξί. Κατά ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ, Ανεξάρτητοι Έλληνες, Χρυσή Αυγή και ΚΚΕ. Ο υπουργός Υποδομών Μ. Χρυσοχοΐδης ανέφερε ότι εφαρμόζεται ο Κανονισμός 1370 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με καθυστέρηση έξι ετών και αναρωτήθηκε αν η αξιωματική αντιπολίτευση που αντιδρά αντιτίθεται στην εφαρμογή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Υπερασπιζόμενος την κρατική επιδότηση των «άγονων γραμμών» των ΚΤΕΛ, που σημαίνει επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού, ο υπουργός επεσήμανε ότι και σήμερα οι αστικές συγκοινωνίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη πληρώνονται από το κοινωνικό σύνολο και αναρωτήθηκε:«Ποιοι είναι εκείνοι που ταξιδεύουν καθημερινά με τα λεωφορεία; Οι έχοντες; Οι συνταξιούχοι, οι εργαζόμενοι, οι φοιτητές ταξιδεύουν».

Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο Μ. Χρυσοχοΐδης τόνισε ότι εκτελεί υποτυπώδες έργο και γι’ αυτό χρειάζονται να γίνουν επενδύσεις. «Το θέμα δεν είναι εάν θα ιδιωτικοποιηθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά εάν θα υπάρχουν εμπορεύματα στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη, που θα διακινούνται στην Ευρώπη, αποφέροντας κέρδη, θέσεις εργασίας, απασχόληση και τελικά φόρους στη χώρα», υπογράμμισε.
Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ ο Δ. Παπαδημούλης ζήτησε να υπάρχουν ρήτρες για τα ΚΤΕΛ, αλλά και «εγγυήσεις ότι τα λεφτά της επιδότησης θα πιάσουν τόπο».
Και σήμερα υπάρχει έμμεση επιδότηση των ΚΤΕΛ μέσω της μεταφοράς των μαθητών, αντέτεινε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Γ. Ντόλιος, που πάντως εξέφρασε επιφυλάξεις αν τα οικονομικά του κράτους μπορούν να επιδοτούν τις «άγονες γραμμές».
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ν.Δ. Μ. Βορίδης πρότεινε να τεθεί ως «ασφαλιστική δικλείδα» στην ΡΑΕΜ η δυνατότητα προσφυγής ενώπιον του υπουργού κατά των αποφάσεών της.
Αντιρρήσεις για τις αρμοδιότητες της ΡΑΕΜ εξέφρασε η Μ. Γιαννακάκη από την ΔΗΜΑΡ, αναφέροντας ότι θα αναθέτει συμβάσεις, θα διενεργεί διαγωνισμούς και θα κανονίζει μέχρι και τις στάσεις των δρομολογίων.
Αναβιώνουμε το πλέον αποτυχημένο μοντέλο της Θάτσερ, είπε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος των Ανεξάρτητων Ελλήνων Β. Καπερνάρος, αναφερόμενος στις ρυθμίσεις για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Κατά της απελευθέρωσης των επιβατικών μεταφορών, τάχθηκε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Ν. Καραθανασόπουλος.

newsroom naftemporiki.gr