Ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, απάντησε την Παρασκευή στην επίκαιρη ερώτηση της Βουλευτή Βοιωτίας του ΠΑΣΟΚ Βασιλικής Τσόνογλου – Βυλλιώτη, σχετικά με την υλοποίηση του έργου Ανατολικής παράκαμψης Θηβών.
Στην απάντησή του τόνισε:
«Η κατάσταση είναι όπως την περιέγραψε η αγαπητή Συνάδελφος, την διαπίστωσα κατά την πρόσφατη επίσκεψή μου στο Σαράντι Βοιωτίας. Το πρόβλημα είναι οξυμένο, έντονο και πρέπει να δοθούν άμεσα λύσεις.Είναι αδιανόητο να μην έχει ολοκληρωθεί η μελέτη για το συγκεκριμένο έργο, σημειώνοντας ότι είχε ανατεθεί από το 1997. Δυστυχώς η απελθούσα κυβέρνηση την άφησε σχεδόν εκεί που την παρέλαβε και δεν διασφάλισε ούτε 1 ευρώ για τη κατασκευή του έργου.Είμαστε σε συνεργασία με όλους τους αρμόδιους φορείς της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και μέχρι τον Σεπτέμβριο θα έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες, ώστε να προχωρήσουμε και στην ένταξη του έργου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Επισημαίνω, ότι η μελέτη είχε ανατεθεί με βάση το Ν. 716 και γι’ αυτό είναι απαραίτητη η επικαιροποίησή της, με βάση τη Νέα Κοινοτική Οδηγία και τον τελευταίο Νόμο περί ανάθεσης μελετών Έχουμε προγραμματίσει την ένταξη του έργου στο Τομεακό Πρόγραμμα με προϋπολογισμό 15 εκ. μαζί με τις απαλλοτριώσεις, παρ’ ότι η απελθούσα κυβέρνηση δεν είχε διασφαλίσει τους πόρους. Πιστεύω πως στο τέλος του 2011, αρχές του 2012 το έργο θα μπορεί να δημοπρατηθεί. Το τμήμα που μελετάται από το Υπουργείο έχει μήκος 3,7 χλμ, αποτελεί νέα χάραξη και έχει αφετηρία την Παλαιά Εθνική Οδό Θήβας – Ελευσίνας και τέλος το κόμβο Μιχαηλίδη. Στο τμήμα αυτό εκτός από την οδοποιία προβλέπεται επίσης η κατασκευή τεσσάρων Ισόπεδων Κόμβων και τεσσάρων τεχνικών.Θα ήθελα να τονίσω επίσης, ότι ένα άλλο έργο που μαζί με την Ανατολική Παράκαμψη Θηβών θα ανακουφίσει το λεκανοπέδιο είναι η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνας – Θήβας – Υλίκης. Πρόκειται για ένα έργο εκτιμώμενου προϋπολογισμού 450 εκ. €, με χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου, μήκους 50 χλμ. περίπου με δύο λωρίδες κυκλοφορίας, λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.) ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα.Το έργο θα κατασκευαστεί με Σύμβαση Παραχώρησης (ιδιωτικά κεφάλαια και χρηματοδοτική συμβολή του Ελληνικού Δημοσίου) με εφαρμογή της διαδικασίας του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.
Είναι σημαντικό ότι ο Αυτοκινητόδρομος θα παίξει σημαντικό ρόλο στο πλαίσιο του αναπτυσσόμενου Εθνικού Οδικού Δικτύου συγκοινωνιακών υποδομών και δεν θα διέρχεται από αστικά κέντρα, σε αντίθεση με την Παλαιά Εθνική Οδό Ελευσίνας – Θήβας.
Η Ανατολική Παράκαμψη Θηβών μαζί με τον Αυτοκινητόδρομο Ελευσίνας – Θήβας – Υλίκης αποτελούν έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό για την ανακούφιση και τη ανάπτυξη της περιοχής και είναι στις άμεσες προτεραιότητες μας.
Σε συνεργασία με τους Συναδέλφους, τους τοπικούς φορείς και την Περιφέρεια, θα έχουμε σύντομα πρακτικές εξελίξεις, που θα βοηθήσουν στα κυκλοφοριακά, συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά προβλήματα της περιοχής, αλλά ταυτόχρονα θα συμβάλλουν στην ευρύτερη ανάπτυξη και στη δημιουργία θέσεων απασχόλησης».