Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2014

Μπράβο και πάλι μπράβο! Πασίγνωστη ελληνική εταιρεία super market στηρίζει έμπρακτα τους εργαζομένους της!!!


Είναι από τις ελληνικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ που διατηρούν χαμηλό προφίλ και που όταν χρειαστεί να μιλήσουν επιλέγουν να το κάνουν μέσω της δουλειά τους. Ο τρόπος στελέχωσης και το μοντέλο επιχειρηματικής ανάπτυξης που ακολουθεί η γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ Γαλαξίας, αποτελεί case study καθώς βασικοί μέτοχοι δεν είναι άλλοι από τους ίδιους τους εργαζομένους της.

Η ελληνικών συμφερόντων αλυσίδα σούπερ μάρκετ ξεκίνησε τη δραστηριοποίησή της το 1971 από ένα κατάστημα 60 τ.μ. που πουλούσε απορρυπαντικά και καλλυντικά στα Κάτω Πατήσια με την εμπορική επωνυμία ΠΕΝΤΕ Ε.Π.Ε. φτάνοντας σήμερα να είναι από τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της χώρας που καταγράφουν δυναμική ανάπτυξη και υλοποιούν επενδύσεις με ίδια κεφάλαια. (Ο Γαλαξίας είναι ο διακριτικός τίτλος των εμπορικών επιχειρήσεων ΠΕΝΤΕ Α.Ε. και ΑΡΓΩ ΜΑΡΚΕΤ. Η “ΠΕΝΤΕ” αφού μετατράπηκε από Ε.Π.Ε σε Α.Ε. εξαγόρασε στη συνέχεια την “ΑΡΓΩ ΜΑΡΚΕΤ”).

Το όνομα της εμπορικής επωνυμίας ΠΕΝΤΕ Α.Ε. δεν είναι τυχαίο, καθώς συστάθηκε από πέντε φίλους, οι οποίοι αποφάσισαν να δημιουργήσουν από κοινού μια εταιρεία, βάζοντας ένα αρχικό κεφάλαιο της τάξης των 300.000 δραχμών. Πρόεδρος της αλυσίδας καταστημάτων Γαλαξίας ήταν ο Βασίλης Χειμωνίδης, ο οποίος πριν από την ΠΕΝΤΕ Α.Ε., είχε ιδρύσει το πρώτο συνεταιριστικό σούπερ μάρκετ «Καταναλωτής» στην Αθήνα. ....
«Ο Γαλαξίας θεωρείται πρωτοπόρος τόσο για τα ελληνικά όσο και για τα παγκόσμια δεδομένα, αφού βασίστηκε σε ένα μοντέλο λειτουργίας επιβράβευσης των εργαζομένων. Από την αρχή της σύστασής του, έγιναν στελέχη του άνθρωποι που εργάζονταν στην εταιρεία 2-3 χρόνια και στους οποίους δόθηκαν ως επιβράβευση για το ενδιαφέρον τους μετοχές. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα σήμερα να υπάρχουν 170 μέτοχοι, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων είναι εργαζόμενοι του Γαλαξία», αναφέρει στο FortuneGreece.com ο Δήμος Παύλου, μέλος του διοικητικού Συμβουλίου της ΠΕΝΤΕ Α.Ε. και Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΡΓΩ ΜΑΡΚΕΤ. Όπως επισημαίνει ο κ. Παύλου, η παροχή κινήτρων στους υπαλλήλους είναι ένας τρόπος βελτίωσης της αποδοτικότητάς τους, αφού εκτός από έναν ικανοποιητικό μισθό, έχουν και ένα καλό μέρισμα.

Ο ίδιος βρίσκεται στον χώρο των σούπερ μάρκετ από την ηλικία των 15 ετών και ξέρει κάθε μυστικό του. Τελειώνοντας τις σπουδές του στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και με ένα μεταπτυχιακό στο Marketing εντάχθηκε πριν από τριανταένα χρόνια στην ΠΕΝΤΕ Α.Ε. .

Σήμερα η αλυσίδα σούπερ μάρκετ «Γαλαξίας» έχει στην κατοχή της 137 καταστήματα λιανικής πώλησης και 13 cash & carry, τα περισσότερα εξ’ αυτών ιδιόκτητα με αυτοχρηματοδότηση, στα οποία απασχολούνται στο σύνολό τους περίπου 4.000 εργαζόμενοι. «Από τη σύστασή της η εταιρεία έχει μηδενικό τραπεζικό δανεισμό. Κάθε χρόνο προσθέτουμε στο δίκτυό μας νέα καταστήματα, κυρίως εκτός Αττικής, πολιτική η οποία θα συνεχιστεί και το 2015».

Αναφορικά με τον κλάδο και τις φήμες που θέλουν τις εξαγορές και τις συγχωνεύσεις να πρωταγωνιστούν τη χρονιά που μας έρχεται, ο κ. Παύλου τονίζει πως ο κλάδος θα συνεχίσει να παρουσιάζει στοιχεία συγκέντρωσης και αυτό επειδή κάποιες αλυσίδες, κυρίως για χρηματοοικονομικούς λόγους και για λόγους έλλειψης ρευστότητας, δεν μπορούν να αντέξουν τον οξύτατο ανταγωνισμό που επικρατεί.

Κάνοντας έναν απολογισμό της χρονιάς που σε δύο μήνες φτάνει στο τέλος της, ο κ. Παύλου εκτιμά πως η τρέχουσα χρήση θα κλείσει με ανάπτυξη περίπου 2%, τη στιγμή που ο κλάδος θα διατηρηθεί οριακά στα περσινά επίπεδα. «Ο κλάδος από το 2008 μέχρι και σήμερα έχει χάσει από την αγορά 3 δισ. ευρώ και αυτό αντικατοπτρίζει μια πτώση της τάξης του 20%-30%».

Σημειώνεται πως ο Γαλαξίας, που θεωρείται πρωτοπόρος στην πώληση των pl προϊόντων που κατασκευάζονται για λογαρισμό αλυσίδων σούπερ μάρκετ, εξακολουθεί και δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην κατηγορία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, το ποσοστό των οποίων ανέρχεται σε 18%-20% επί των συνολικών πωλήσεων. «Για τα private label προϊόντα συνεργαζόμαστε με μερικές από τις μεγαλύτερες βιοτεχνίες και βιομηχανίες της χώρας , οι οποίες ακολουθούν τις πιο αυστηρές προδιαγραφές σε ό,τι αφορά τον παράγοντα ποιότητα».

Όσο για τις πρακτικές καταιγισμού προωθητικών ενεργειών και προσφορών που αποσκοπούν σε συγκράτηση των πωλήσεων και την απόκτηση μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς στα ίδια επίπεδα από τους επαγγελματίες του κλάδου ο κ. Παύλου τονίζει πως ο καταναλωτής τρέχει μεν στις προσφορές λόγω της κρίσης, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει και αύξηση πωλήσεων.

Στόχος της διοίκησης του Γαλαξία είναι να συνεχίσει να κρατά ψηλά τη σημαία της ελληνικότητας και να αυξάνει την ανταγωνιστικότητά του μέσα από την ταυτόχρονη αύξηση του δικτύου των καταστημάτων για την καλύτερη και οικονομικότερη εξυπηρέτηση των πελατών του.

Πηγή: Fortunegreece.com