Το σοβαρό αυτό θέμα προέκυψε κατά την πρόσφατη συνάντηση των δημάρχων της Περιφέρειας Πελοποννήσου με το γενικό γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου-Δυτικής Ελλάδας-Ιονίων Νήσων (ΑΔΠΔΕΙΝ) Τάσο Αποστολόπουλο.
Το ζήτημα μπορεί να προκαλεί το γέλωτα, αλλά - εν μέσω θέρους- είναι σοβαρό και μπορεί να αποβεί επικίνδυνο, καθώς αφήνει «γυμνές» τις υπηρεσίες για την ασφάλεια και προστασία των πολιτών, των περιουσιών τους και του περιβάλλοντος.
«Έχουμε 15 πυροσβεστικά στο Δήμο Καλαμάτας και αντίστοιχα και οι άλλοι δήμοι. Ποιος θα τα οδηγήσει;», ρώτησε ο δήμαρχος της Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας τον Τάσο Αποστολόπουλο, που προέβλεψε πρόσληψη φυλάκων αυτήν την περίοδο και όχι οδηγών για τα πυροσβεστικά οχήματα των δήμων.
Την παράλογη αλλά εξόχως ελληνική Δημόσια Διοίκηση-κατάσταση έθεσε και ο δήμαρχος Τρίπολης Γιάννης Σμυρνιώτης, ζητώντας από τις υπηρεσίες της ΑΔΠΔΕΙΝ να βρεθεί ένας τρόπος, έτσι ώστε και η νομιμότητα να τηρείται αλλά και οι φύλακες που έχουν προσληφθεί να μπορούν να οδηγούν τα πυροσβεστικά οχήματα!
Το θέμα έχει προκύψει εδώ και εβδομάδες, όταν ο αντιδήμαρχος Τρίπολης Γιώργος Καρλής ανέφερε στο δημοτικό συμβούλιο της πόλης ότι προβλέπονται προσλήψεις φυλάκων αλλά όχι οδηγών και πως ουσιαστικά υπάρχουν ακινητοποιημένα οχήματα πυροσβεστικά τα οποία δεν μπορούν να κινηθούν απουσία ατόμων που θα τα οδηγήσουν.
Απαγορεύεται στους δημάρχους το... οδηγείν
Την ίδια ώρα που τα πυροσβεστικά οχήματα μένουν χωρίς οδηγούς, η ΑΔΠΔΕΙΝ απαγορεύει στους δημάρχους να οδηγούν αυτοκίνητο και προβλέπει για αυτούς... πρόσληψη οδηγού! Ο κάθε δήμαρχος δεν έχει επιλογή πάνω στο ζήτημα αυτό, υποχρεούται να έχει οδηγό και να δαπανά περίπου 2.000 ευρώ μηνιαίως για το μισθό και την ασφάλιση του εν λόγω υπαλλήλου.
Αξίζει να σημειωθεί σε αυτό το σημείο πως η δήμαρχοι είναι ικανότατοι να οδηγήσουν από μόνοι τους ένα αυτοκίνητο.
Πλαφόν στα καύσιμα
Παράλληλα, ο Τάσος Αποστολόπουλος βάζει πλαφόν στα καύσιμα που παρέχονται, και άρα και στις μετακινήσεις των δημάρχων και των υπαλλήλων, ωθώντας σύσσωμη την αιρετή κοινότητα σε αντίδραση, δεδομένου ότι δαπανά χρήματα για αχρείαστους οδηγούς δημάρχων και κόβει χρήματα από τα καύσιμα τα οποία είναι πλέον περισσότερο απαραίτητα, αφού ο «Καλλικράτης» μεγάλωσε τις αποστάσεις και αύξησε τις υποχρεώσεις των δημάρχων και των υπαλλήλων στο θέμα των μετακινήσεων.
Δεσμεύσεις Αποστολόπουλου
Η ΑΔΠΔΕΙΝ αναγνώρισε το ζήτημα και ανέλαβε τη δέσμευση να ζητήσει τη νομοθετική ρύθμιση του ζητήματος ώστε για απλά θέματα καθημερινότητας δικαίωμα έγκρισης να έχουν οι δήμαρχοι αλλά και για να αρθεί η απαγόρευση στο θέμα της οδήγησης.
ΠΗΓΗ: arcadiaportal.gr