Η ένταξη
του έργου για την κατασκευή του δρόμου Θίσβη -Κανάβαρι που συνδέει την
ιδιωτική Βιομηχανική περιοχή του ομίλου Στασινόπουλου με την ΠΑΘΕ,
ξεκίνησε το 2004. Πρόκειται για ένα έργο - μαμουθ όπως συνηθίζει να
υπερηφανεύεται ο περιφερειάρχης κ.Περγαντάς. Ένα έργο που συγκέντρωσε
το μεγαλύτερο μέρος των κοινοτικών κονδυλίων της Βοιωτίας και ενώ το
βασικό οδικό δίκτυο του νομού που συνδέει τη Θήβα με τη Λιβαδειά είναι
παγίδα θανάτου. Το έργο ξεκίνησε το 2006 με προυπολογισμό 32,5 εκατ..
Μετά τη δημοπρασία, υπογράφηκε σύμβαση για 20,5 εκατ., πληρώθηκαν 11
εκατ. αλλά έμεινε στη μέση. Ωστόσο στο νέο περιφερειακό πρόγραμμα
εγκρίθηκε πάλι με προυπολογισμό 35 εκατ. και με μια ακόμη διαφορά: αντί
για ένα ενιαίο έργο σύμφωνα με τη μελέτη, ο δρόμος χωρίζεται σε δύο
τμήματα. Ο χωρισμός αυτός, συνεπάγεται αφενός περισσότερες δαπάνες και
διαδικασίες και αφετέρου πιθανά προβλήματα από τους μηχανισμούς ελέγχου.
Συνεπάγεται όμως και κάτι ακόμη: διαφορετικές απαιτήσεις που πρέπει να
πληρούν οι εργολάβοι κατασκευαστές.
Για
τον λόγο αυτό η περιφερειακή σύμβουλος Δέσποινα Σπανούδη, αφού
ενημερώθηκε από την τεχνική υπηρεσία της περιφερειακής ενότητας
Βοιωτίας, έκανε την ακόλουθη επίκαιρη ερώτηση στον Περιφερειάρχη Στερεάς
Ελλάδας:
"Με πρόσφατη
(2122/28-6-11) απόφαση Γ. Γ. ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ εγκρίθηκε το νέο
τεχνικό δελτίο του έργου-γέφυρα με τίτλο ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΟΔΟΥ ΚΑΝΑΒΑΡΙ– Δ/ΣΗ
ΘΕΣΠΙΩΝ – ΔΟΜΒΡΑΙΝΑ( ΚΟΡΩΝΗ)- ΘΙΣΒΗ – ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ (ΜΕ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ
ΔΟΜΒΡΑΙΝΑΣ)». Αν και το έργο αφορά ενιαίο φυσικό αντικείμενο με ενιαία
μελέτη, κατατμήθηκε σε δύο τμήματα.
Α. η κατάτμηση έργου απαγορεύεται τόσο από την κοινοτική όσο και από την εθνική νομοθεσία
Β. από άποψη ωριμότητας τα δύο τμήματα του δρόμου βρίσκονται στο ίδιο στάδιο καθόσον έχουν εγκριθεί όλες οι παρακάμψεις των γεφυριών, από την εφορεία νεωτέρων μνημείων και η προηγούμενη απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου για απαλλοτρίωση ενός από τα 4 γεφύρια δεν έχει μέχρι σήμερα δημοσιευθεί
Β. από άποψη ωριμότητας τα δύο τμήματα του δρόμου βρίσκονται στο ίδιο στάδιο καθόσον έχουν εγκριθεί όλες οι παρακάμψεις των γεφυριών, από την εφορεία νεωτέρων μνημείων και η προηγούμενη απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου για απαλλοτρίωση ενός από τα 4 γεφύρια δεν έχει μέχρι σήμερα δημοσιευθεί
Γ. η ενιαία δημοπράτηση του έργου εξοικονομεί πόρους και χρόνο
Δ.
η κατάτμηση δημιουργεί πιθανή ακυρότητα της διαδικασίας από τους
ελεγκτικούς μηχανισμούς Ερωτάται ο περιφερειάρχης αν προτίθεται να άρει
την κατάτμηση του έργου, ώστε να εξασφαλίσει την χρηστή εκτέλεσή του."
Η
αρχική απάντηση του κ.Περιφερειάρχη ήταν ότι υπάρχουν προβλήματα με τις
απαλλοτριώσεις. Επειδή όμως κάτι τέτοιο δεν προκύπτει - όπως
επισημάνθηκε στην ερώτηση- ζητάμε να επανεξετάσει το θέμα και να
προχωρήσουν σε μια και μόνη δημοπράτηση.