Τρίτη 29 Αυγούστου 2017

Έχετε πρόβλημα με τον ύπνο; Κάντε το τεστ



Διακοπτόμενος ύπνος, ροχαλητό, αϋπνία… Αυτά είναι μερικά μόνο από τα ανησυχητικά σημάδια που υποδεικνύουν την ύπαρξη κάποιας διαταραχής του ύπνου….

Κάντε το παρακάτω τεστ για να διαπιστώσετε αν οι δυσκολίες που αντιμετωπίζετε στον ύπνο επιβάλλουν την επίσκεψη στο γιατρό.

Σημειώστε πόσες από τις παρακάτω προτάσεις αντιστοιχούν στις δικές σας συνήθειες.

1.Μου έχουν πει ότι ροχαλίζω.
2.Μου έχουν πει ότι κόβεται η αναπνοή μου ενώ κοιμάμαι.
3.Συχνά έχω κακή διάθεση και εκνευρίζομαι εύκολα το πρωί.
4.Νιώθω συχνά ότι δεν έχω ενέργεια.
5.Ιδρώνω πολύ το βράδυ.
6.Η καρδιά μου χτυπά δυνατά ή έχω αρρυθμίες τη νύχτα.
7.Έχω συχνά πονοκέφαλο το πρωί.
8.Ξυπνάω ξαφνικά μέσα στη νύχτα λαχανιασμένος/η.
9.Έχω πεσμένη ερωτική διάθεση.
10.Με πιάνει συχνά λήθαργος και δυσκολεύομαι να συγκεντρωθώ.
11.Πολλές φορές ξυπνάω και το στόμα μου είναι ξερό.
12.Δε με παίρνει εύκολα ο ύπνος.
13.Οι σκέψεις μου δε με αφήνουν να κοιμηθώ.
14.Αν ξυπνήσω το βράδυ δεν μπορώ να ξανακοιμηθώ.
15.Ξυπνάω πιο νωρίς το πρωί απ’ ότι θα ήθελα.
16.Έχει τύχει να με πάρει ο ύπνος ενώ οδηγώ.
17.Με πιάνει φοβερή νύστα μέσα στη μέρα, όσο κι αν προσπαθώ να μείνω ξύπνιος/α.
18.Ξυπνάω το βράδυ λόγω βήχα.
19.Ξυπνάω το βράδυ επειδή νιώθω να πνίγομαι.
20.Τα χέρια και τα πόδια μου τινάζονται όταν κοιμάμαι.

Αποτελέσματα

Όλα τα παραπάνω αποτελούν σημάδια διαταραχής του ύπνου.

Υπνική άπνοια: Σοβαρή διαταραχή του ύπνου με βασικό σύμπτωμα το έντονο ροχαλητό και τη διακοπή της αναπνοής την ώρα του ύπνου. Τα άτομα που πάσχουν από τη διαταραχή μπορεί να σταματήσουν ξαφνικά να αναπνέουν μέχρι και 100 φορές μέσα σε μια νύχτα.

Αϋπνία: Χαρακτηρίζεται από την έντονη δυσκολία να κοιμηθούμε ή να κοιμηθούμε για πολλές ώρες συνεχόμενα.

Ναρκοληψία: Χρόνια διαταραχή που χαρακτηρίζεται από την ανεξέλεγκτη ανάγκη για ύπνο καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση: Οφείλεται στην επαναλαμβανόμενη παλινδρόμηση οξέων από το στομάχι προς τον οισοφάγο.

Διαταραχή περιοδικών κινήσεων των άκρων (νυκτερινός μυόκλονος): Έχει σαν βασικό σύμπτωμα την ανεξέλεγκτη κίνηση των χεριών και των ποδιών κατά τη διάρκεια του ύπνου.
onmed.gr

Διαβάστε περισσότερα: Έχετε πρόβλημα με τον ύπνο; Κάντε το τεστ - iPaideia.gr