Παρασκευή 12 Απριλίου 2013

Επιστολή Αντιπεριφερειάρχη Φωκίδας κας Γαζή στον Υπουργό Παιδείας

Επιστολή διαμαρτυρίας απέστειλε η Αντιπεριφερειάρχης Φωκίδας κα Παναγιώτα Γαζή στον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού κο Κων/νο Αρβανιτόπουλο για την πρόταση του Υπουργείου σχετικά με την υποβάθμιση των σχολείων της Φωκίδας.

Συγκεκριμένα, στην επιστολή της η Αντιπεριφερειάρχης αναφέρει τα εξής:...

«Λάβαμε γνώση της πρότασής σας που απεστάλη στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας, για την κατάργηση οργανικών θέσεων στα σχολεία της Φωκίδας, και θέλουμε να σας εκφράσουμε τις απόψεις μας αλλά και την καθολική αντίθεσή μας για τους παρακάτω λόγους:
Κατάργηση οργανικών θέσεων σημαίνει υποβάθμιση του σχολείου, μείωση μορφωτικών αγαθών στα παιδιά της Φωκίδας, σε έναν δύσβατο και ορεινό Νομό, με πλούσιο όμως οικονομικό, κοινωνικό και κύρια πολιτιστικό υπόβαθρο.
Έχουν προηγηθεί συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων όπου ήταν επιβεβλημένο, και εκπαιδευτικά θεωρείτο αναγκαίο.
Η δημιουργία 5θέσιων, 4θέσιων,3θέσιων, 2θέσιων και 1θέσιων σχολείων είναι εκπαιδευτικά απαράδεκτη γιατί ο εκπαιδευτικό χρόνος μοιράζεται σε 2 – 3 τάξεις, τα παιδιά δεν μπορούν να διδαχτούν υπολογιστές, ξένη γλώσσα, μουσική κ.λ.π., εφόδια πλέον απαραίτητα για τη ζωή τους.
Η λογική του Υπουργείου για καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων είχε το ισχυρό επιχείρημα της καλύτερης παροχής γνώσεων και Παιδείας στα παιδιά μας. Οι συγχωνεύσεις τάξεων έρχονται σε αντίθεση με την παραπάνω λογική.
Η πρόταση δεν είναι ορθολογική όταν:
Υποβιβάζει σε 5θέσια και 4θέσια σχολεία στην πρωτεύουσα του Δήμου Δελφών την Άμφισσα στην πρωτεύουσα του Δήμου Δωρίδας το Λιδορίκι και στις συνεχώς αναπτυσσόμενες πόλεις της Ιτέας και της Κίρρας.
Υποβιβάζει σε 4θέσιο το Δημοτικό Σχολείο στους Δελφούς, του παγκοσμίως γνωστού αρχαιολογικού χώρου, στον Ομφαλό της γης.
Υποβιβάζει το σχολείο Δεσφίνας, μιας δυναμικής κωμόπολης με ως επί το πλείστον νεανικό πληθυσμό.
Υποβιβάζει το Δημοτικό σχολείο Γαλαξιδίου, πόλη με δυναμική τουριστική ανάπτυξη
Υποβιβάζει τα δημοτικά σχολεία Ερατεινής και Ευπαλίου που είναι κέντρα περιοχών και συγκεντρώνουν μαθητικό δυναμικό από ευρύτερες περιοχές.
Υποβιβάζει το δημοτικό σχολείο Γραβιάς που δέχεται τα παιδιά των χωριών του ορεινού όγκου της Γκιώνας και της Οίτης.
Υποβιβάζει το δημοτικό σχολείο Πολυδρόσου που πλήρωσε ακριβά το τίμημα της κατάργησης του Γυμνασίου. Μια περιοχή στους πρόποδες του Παρνασσού συνεχώς αναπτυσσόμενη και με τάσεις μετοίκησης νέων από την Αθήνα.
Υποβαθμίζει το σχολείο της ορεινής Επταλόφου σε 2θέσιο και του χαρακτηρισμένου «Παραδοσιακού οικισμού» Χρισσούσε 1θέσιο, για να παρέχουν ποιες αλήθεια γνώσεις στα παιδιά;

Κε Υπουργέ,

Το αποτέλεσμα των υποβαθμίσεων των σχολείων θα οδηγήσει τα παιδιά σε επιλογή σχολείων σε κοντινά μέρη. Θα εγκαταλείψουν τα σχολεία που δεν είναι τουλάχιστον 6θέσια και θα πάνε σε γειτονικούς νομούς όπου θα λειτουργούν πλήρη σχολεία. Αποτέλεσμα θα είναι η δημογραφική συρρίκνωση περιοχών που στην εποχή μας έχουν προοπτικές ανάπτυξης που είναι αδιανόητη η ερήμωση τους και θα δημιουργήσει τεράστιο οικονομικό πρόβλημα για τις μετακινήσεις των μαθητών από τις αλλαγές σχολείων.

Κε Υπουργέ,

Σε μια εποχή που η μοναδική επένδυση που μπορούμε να κάνουμε είναι στη γνώση και στην Παιδεία, γιατί οι επενδύσεις στην παιδεία είναι επένδυση στο Μέλλον, βλέπουμε ότι η παροχή γνώσεων των παιδιών συρρικνώνεται μαζί με τη συρρίκνωση των τάξεων.

Ευελπιστούμε στην δεδομένη ευαισθησία σας, σαν πανεπιστημιακός δάσκαλος και παρακαλούμε να αντιμετωπιστούν τα παιδιά όχι ως αριθμοί, όχι με λογιστικές μεθόδους αλλά ως οι άνθρωποι που θα χτίσουν την αυριανή Ελλάδα, την Ελλάδα της ανάπτυξης και της προόδου, που απαραίτητη προϋπόθεση είναι νέοι με γνώσεις και Παιδεία.»

Η ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΑΖΗ